۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۳
کد خبر: ۲۹۳۴۶۵
با قرائت پیام آیت الله جوادی آملی؛

کنگره ملی امامزادگان در طبس به کار خود پایان داد

خبرگزاری رسا ـ نخستین کنگره ملی امام زادگان با محور حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) در شهرستان طبس به کار خود پایان داد.
نخستين کنگره ملي امام زادگان با محور حضرت حسين بن موسي الکاظم(ع)

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، در این مراسم که با حضور جمعی از مدیران سازمان اوقاف و امور خیریه و آستان قدس رضوی و مسؤولان شهرستان طبس در سالن همایش های  آستان مبارک حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) برگزار شد، پس از قرائت متن پیام آیت الله جوادی آملی از سوی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه، آیت الله طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان به ایراد سخن پرداخت.

 

وی با اشاره به حدیث ثقلین اظهار کرد: تمسک به این دو ودیعه رسول اکرم(ص) ضمانت سعادت دنیوی و اخروی بشر است و برای اینکه در مسیر صحیح دین مداری باشیم، باید هردوی این امانت ها را پاس بداریم.

 

امام جمعه اصفهان افزود: رهبر معظم انقلاب تاکید فرمودند که امام زادگان باید به قطبه ای فرهنگی کشور تبدیل شوند و به حمدالله برای تحقق این مهم گام های بزرگی برداشته شده است.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با تقدیر از تلاش ها و مجاهدت آیت الله واعظ طبسی، تولیت آستان قدس رضوی در توسعه، عمران و آبادانی امام زادگان خراسان به ویژه آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) و زیارتگاه شهید آیت الله مدرس(ره) بیان کرد: توسعه ای که در این آستان مبارک و در شهرستان کاشمر صورت گرفته از نگاه بلندمدت ایشان ریشه می گیرد و زیرساختهای رفاهی بسیار مطلوبی برای زائران ایجاد شده است که الگویی برای سایر بقاع و اماکن متبرکه است.

 

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت: سال 56 به این خطه از کشور سفر کردم و اولین دیدار بنده با مقام معظم رهبری نیز در این شهرستان بود. آنچه امروز در طبس دیدم با گذشته اصلا قابل مقایسه نیست و این همه توسعه به برکت پیروزی انقلاب اسلامی و ثمره هدایت های امام راحل(ره) و خون شهداست.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش با انتقاد از سو مدیریت و بی کفایتی آل سعود که منجر به کشته شدن هزاران نفر از مسلمانان در لباس احرام شد، تصریح کرد: اتفاق ناگواری که در منا برای مسلمانان و هموطنان عزیزمان رخ داد، حلاوت اعیاد دهه ولایت را در رهبر انقلاب و مردم ایران اسلامی تلخ کرد.

 

یادآور می شود؛ در پایان این مراسم، از پنج اثر برتر و 13 اثر برگزیده این کنگره تجلیل به عمل آمد و از کتاب و نرم افزار مجموعه مقالات کنگره ملی امام زادگان با محوریت حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) و کتاب وارثان عترت(بقاع متبرکه و امامزادگان خراسان جنوبی) رونمایی شد./1308/101/ب3

ارسال نظرات