۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۲
کد خبر: ۲۹۳۳۹۷
استاد حوزه علمیه تبریز:

رسالت حوزه و روحانیت استخراج گنجینه های عقل بشری است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام نظری با اشاره به رسالت حوزه های علمیه و روحانیت، گفت: رسالت حوزه‌های علمیه و روحانیت استخراج گنجینه های عقل بشری است.
حجت الاسلام دکتر نظري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام نظری، استاد حوزه و دانشگاه امشب در جمع طلاب مدرسه علمیه امیرالمؤمنین(ع) تبریز با اشاره به رسالت حوزه های علمیه و حوزویان در احیای عقل جمعی، اظهار داشت: رسالت حوزه های علمیه استخراج عقل بشری است.


وی با اشاره به منابع دینی و آیات قرآن کریم، گفت: عقل بشری دارای گنجینه هایی است که نهان و پنهان است، این گنجینه ها نیاز به استخراج دارد، رسالت انبیاء استخراج گنجینه های عقل بشری است و وظیفه روحانیت امتداد رسالت انبیاء است.


حجت‌الاسلام نظری افزود: امروز فضای مجازی با تمام ویژگی های مثبت خود به جهت نبود فرهنگ مناسب بهره گیری از این ابزار به یک تهدید اجتماعی تبدیل شده است و تبدیل به منجلابی شده است که تعفن آن فضای واقعیت اجتماعی را به گند می کشاند.


وی با اشاره به ایجاد رابطه عبدیت و معبودیت در گوشی ها هوشمند، تأکید کرد: انسان در این فضا در بند برنامه های و به روز رسانی های جدید است و از آزداگی فکری بی بهره بوده و نمی تواند در یک فضای آزاد و فکری راحت به اندیشه و تفکر  در مسائل اساسی اشتغال داشته باشد.


این استاد حوزه با بیان این‌که فضای مجازی و ارتباط تنگانگ با آن انسان را از فضای حقیقی و واقعیت زندگی دور کرده است، تصریح کرد: فضای مجازی تمرکز انسان را به جهت تشت افکار و درگیری با موضوعات مختلف و بی اهمیت از میان می برد.


وی با تأکید بر ثبات قدم در عهد و پیمان طلبگی، خاطرنشان کرد: انس با قرآن و عمل به مضامین آن طلبه را در عمل به این تعهد یاری خواهد کرد، پیوند بسیار با فضای مجازی انسان را از انس با قرآن و ارتباط با خالق هستی دور خواهد کرد.


حجت الاسلام نظری با اشتباه دانست برخی تصورات نسب به برنامه های موجود در گوشی های فضای مجازی، اذعان کرد: اطلاق تکنولوژی به برنامه های مخرب گوشی های هوشمند اشتباه و جفا است، این نرم افزار ها در بند سیاست های خصمانه دمشنان اسلام قرار گرفته است.


وی با بیان این‌که فضای مجازی و ابزار های رسانه‌ای در بند قدرت و سیاست های غلط و شیطانی استکباری قرار گرفته است، افزود: امروز رسالت رسانه های وابسته کشیدن پرده جهل بر روی حقیقت است و قرار دان قلب های بشری در تاریکی جهالت است./854/202/ب2

ارسال نظرات