۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۹
کد خبر: ۲۹۳۲۲۷
معاون سازمان اوقاف و امور خیریه کشور:

آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم قطب فرهنگی شرق کشور است

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: آستان قدس رضوی در مجموعه آستان مبارک حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) توانسته زیرساخت های عظیم و قابل توجهی را ایجاد کند که این مجموعه تبدیل به قطب فرهنگی شرق کشور شده است.
حجت‌الاسلام و المسلمين احمد شرفخاني

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‌الاسلام احمد شرفخانی در آیین گشایش نخستین کنگره ملی امامزادگان در طبس، اظهار کرد: این کنگره در راستای ترویج و تبلیغ فرهنگ اهل بیت(ع) و هرچه بیشتر نزدیک شدن و هم‌سو شدن با فرمایشات رهبر معظم انقلاب برگزار می‌شود.

 

وی تصریح کرد: آستان قدس رضوی در مجموعه آستان مبارک حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) توانسته زیرساخت های عظیم و قابل توجهی را ایجاد کند که این مجموعه تبدیل به قطب فرهنگی شرق کشور شده است.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه بیان کرد: دلیل انتخاب محور این مجموعه در نخستین کنگره ملی امام زادگان ارائه الگویی موفق از شیوه اداره امور و برنامه ریزی مناسب برای گسترش خدمات متنوع فرهنگی و تبلیغی و ایجاد امکانات رفاهی برای زائران بقاع متبرکه در سراسر کشور است.

 

حجت‌الاسلام شرفخانی افزود: این‌گونه همایش ها سبک زندگی امامزادگان را به جامعه می‌شناساند و فرهنگ دینی را در منطقه گسترش می‌‌دهد.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور تصریح کرد: هر جا یک گنبد امامزاده وجود دارد، یک نفر از اهل بیت(ع) در آن مزار شریف خفته است و این ظرفیتی عالی برای ارائه سبک و سیره ائمه معصومین(ع) به جامعه است.

 

وی تأکید کرد: وظیفه همه ما مسلمانان است که مودت اهل بیت(ع) را درک کرده و از آنان اطاعت کنیم، زیرا امامزادگان حق حیات بر گردن ما دارند و اگر امروز شیعه با قرآن مانوس است و محبت اهل بیت(ع) را در دل دارد، به دلیل این حق عظیمی است که بر عهده ماست.

 

حجت‌الاسلام شرفخانی افزود: با قدرت هرچه تمام‌تر بر تکریم و ساخت بقاع متبرکه امامزادگان همت کرده ایم، تا بتوانیم قدرت این بقاع متبرکه را بر دشمنان اسلام نشان دهیم.

 

تبدیل بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی کشور

مدیر عامل آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) و زیارتگاه شهید مدرس(ره) در این مراسم نیز گفت: نخستین کنگره ملی امامزادگان با محوریت حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) با همکاری سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در شهرستان طبس در حال برگزاری است و امیدواریم گامی بلند در جهت تحقق خواسته مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل شدن بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی کشور باشد.

 

سپهریان افزود: امامزادگان نماد گرایش های مذهبی و باورهای اعتقادی مسلمین هستند. وجود مرقدهای مطهر امامزادگان به عنوان کانون های جوشش عواطف و احساسات دینی و همچنین بررسی سیره زندگانی آن بزرگواران از جهات معنوی، علمی، جهادی، اجتماعی و فرهنگی بسترهای رشد و تعالی روح انسان را فراهم می کند و از محورهای اساسی ترویج فرهنگ معارف معصومین(ع) محسوب می شود.

 

وی اظهار کرد: کنگره ملی امامزادگان با محوریت حضرت حسین بن موسی الکاظم در سه محور شخصیت شناسی حضرت حسین بن موسی الکاظم، نقش فرهنگی امامزادگان و بررسی جلوه های معماری آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه برگزار خواهد شد.

 

مدیر عامل آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) و زیارتگاه شهید مدرس(ره) افزود: آیین غبارروبی مضجع شریف حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع)، برگزاری کارگاه ها و نشست های علمی، نواختن زنگ نمادین مدارس با عنوان «امام زادگان سفیران رحمت» و رونمایی از تمبر کنگره و تجلیل و قرائت مقالات برتر از برنامه های کنگره ملی امام زادگان است.

 

ادآور می شود؛ نخستین کنگره ملی امام زادگان با محوریت حضرت حسین بن موسی الکالظم(ع) با همکاری آستان قدس رضوی در روزهای 13 و 14 مهرماه در طبس در حال برگزاری است./1308/101/ب1

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی

ارسال نظرات