۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۶
کد خبر: ۲۹۳۱۹۱
استاد حوزه و دانشگاه:

سیاست جمهوری اسلامی ۱۸۰ درجه با مواضع آمریکا متفاوت است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که آمریکا مصداق بارز استکبار است، گفت: ماهیت انقلاب اسلامی ایران نیز ضد استکباری است.
خجت الاسلام تقي لطفي

حجت الاسلام تقی لطفی استاد حوزه و دانشگاه، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با اشاره به این که اختلاف دیدگاه و مواضع ایران با آمریکا در ماهیت امور است، گفت: ماهیت انقلاب اسلامی ایران، ضد استکباری است.

 

وی با اشاره به این که آمریکا مصداق بارز استکبار است، تصریح کرد: ایران اسلامی دارای نفوذ بسیاری در منطقه است که این واقعیت برای آمریکا غیرقابل تحمل و سخت است.

 

حجت الاسلام لطفی با بیان این که سیاستمدارن آمریکایی به صراحت مطرح می کنند که اختلاف ایران با آمریکا اختلافات اساسی در بسیاری از موضوعات است، گفت: مسائل هسته ای بهانه ای است که آمریکا به آن می پردازد.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر این که دشمن با اساس انقلاب اسلامی ایران مشکل دارد، اظهار داشت: در شرایط فعلی، آمریکا به دنبال نفوذ در کشور و پیاده کردن دیدگاه خود در بین مسؤولان و مردم است.

 

وی با اشاره به این که مسؤولان باید مراقب حیله و مکر دشمن باشند، گفت: مسؤولان در گفتار و موضع گیری های خود به آمریکا چراغ سبز نشان ندهند، چرا که به فرموده رهبر معظم انقلاب، مواضع ایران با آمریکا 180 درجه در مسائل منطقه و بین المللی متفاوت است.

 

مسؤولان مطالبات مردم و رهبری را جامه عمل بپوشانند

به گفته وی، ایران اسلامی در سیاست های خود هیچ تشابهی با آمریکا ندارد و دقیقا در مقابل آمریکا قرار دارد، چرا که گفتمان ایران اسلامی ضد استکباری است.

 

حجت الاسلام لطفی با بیان این که منافع آمریکا در رابطه با ایران است، ابراز داشت: خطرناک ترین نفوذ، نفوذ سیاسی و فرهنگی است که باید در این دو زمینه از دست اندازی آمریکا جلوگیری شود.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر این که حیات طیبه انقلاب اسلامی استمرار داد، گفت: اندیشه و گفتمان و مبانی متعالی انقلاب اسلامی که برگرفته از دین و بر علیه استکبار، ظلم و تعدی است، از ارکان ایران اسلامی بوده و نمی توان از آنها دست برداشت.

 

وی با اشاره به این که انقلابی ها نمی توانند با مواضع خصمانه و متجاوزانه آمریکا کنار بیایند، گفت: ایران اسلامی یک الگو برای تمام آزادگان عالم و بیداری اسلامی است، از این رو با توجه به جایگاه ایران، باید بر مواضع خود پایبند باشیم که در این بین مسؤولان وظیفه سنگین تری دارد تا مطالبات مردم و رهبری را جامه عمل بپوشانند./1307/302/ب3

ارسال نظرات