۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۲
کد خبر: ۲۹۳۰۹۲

ماهنامه ماهک در پله شصت و پنجم

خبرگزاری رسا ـ شماره 65 ماهنامه آموزشی فرهنگی خردسالان ایران با عنوان ماهک از سوی مؤسسه آینده روشن(پژوهشکده مهدویت) منتشر شد.
ماهنامه ماهک

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، شصت و پنجمین شماره ماهنامه آموزشی فرهنگی خردسالان ایران با عنوان ماهک ویژه مهرماه 1394 به سردبیری سید مسعود پورسیدآقایی از سوی مؤسسه آینده روشن(پژوهشکده مهدویت) منتشر شد.

 

«اول سلام»، «شعر/ بارون»، «یاد خدا در همه حال»، «داستان/ پشمک ‌کوچولو»، «چی بود؟ چی شد»، «بگرد و پیدا کن!»، «حیوانات قرآنی/ اسم من ابابیل است» و «بیا به شهر ما/ خوزستان» و برخی از موضوعات مطرح‌شده در این ماهنامه است.

 

در بخش اول سلام این ماهنامه آمده است: لباس‌های نواَم را پوشیده‌ام. موهایم را هم شانه زده‌ام. آماده شده‌ام تا همراه پدر و مادرم بروم به خانه همسایه. همسایه‌مان «سید» هستند. هر سال عید غدیر، خانه‌شان پر از مهمان می‌شود. آن‌ها هم با لبخند برای مهمان‌ها شیرینی و میوه می‌آورند. به‌به چه عید خوبی!

 

یاد خدا در همه حال یکی دیگر از موضوعات مطرح‌شده در این کتاب است که ذیل آن می‌خوانیم: «وقتی کمی بازی می‌کنی، یک‌دفعه یاد مامان می‌افتی و صدایش می‌کنی: مامان! مامان هم جواب تو را می‌دهد و می‌گوید: بله عزیزم! بعد می‌روی پای تلویزیون و برنامه خردسال می‌بینی.

 

دوباره یاد مامان می‌افتی و می‌روی دنبال مامان تا پیدایش کنی. مامان را در آشپزخانه پیدا می‌کنی که دارد برایت غذای خوشمزه می‌پزد. می‌روی بغل مامان و می‌گویی: مامان! دوستت دارم. مامان هم لپت را بوس می‌کند و می‌گوید: من هم تو را دوست دارم. وقتی تو هم مثل ما بزرگ بشی، می‌فهمی که همه دنیا و مامانِ خوبت را خدا آفریده است.

 

خدا ما را خیلی دوست دارد و به ما چیزهای خیلی خوبی داده است؛ به خاطر همین، ما هم باید به خدا بگوییم که دوستش داریم. برای این‌که یاد خدا باشیم، روزی پنج بار نماز می‌خوانیم. غیر از نماز، وقتی که یاد خدا می‌افتیم، دعا می‌کنیم و با او حرف می‌زنیم. پس همیشه و هر جا و هر جور هستیم می‌توانیم یاد خدا باشیم و سراغ خدا برویم. آیه 191 سوره آل عمران، از ما می‌خواهد در همه حال، ایستاده، نشسته یا خوابیده، خدا را یاد کنیم».

 

از دیگر موضوعات مطرح شده در این ماهنامه می‌توان به عناوینی همچون «یه تکه از زمین/ کعبه»، «سرباز کوچک/ پهلوان کوچولوی پایتخت»، «داستان/ صدای چی بود؟»، «پویانمایی‌های ایرانی»، «مهدی یارِ خوش‌اخلاق»، «داستان‌های شما»، «نقاشی‌های شما» و «13 مهر، روز نیروی انتظامی» اشاره کرد.

 

در بخشی دیگری از این ماهنامه با عنوان کعبه آمده است:«اسم من کعبه است. من خانه خدا درروی زمین هستم و در شهر مکه زندگی می‌کنم. الآن قبله تمام مسلمانان دنیا هستم و همه به سوی من نماز می‌خوانند.

 

اولین بار حضرت آدم علیه‌السلام مرا ساخت تا هر وقت کسی دلش برای خدا تنگ شد، به آنجا برود و با خدا حرف بزند. وقتی زمان حضرت نوح علیه‌السلام طوفان شد، من هم خراب شدم. تا این‌که حضرت ابراهیم علیه‌السلام و پسرش حضرت اسماعیل علیه‌السلام دوباره مرا ساختند».

 

شصت و پنجمین شماره ماهنامه آموزشی فرهنگی خردسالان ایران با عنوان ماهک ویژه مهرماه 1394 به مدیرمسؤولی سید مسعود پورسیدآقایی از سوی مؤسسه آینده روشن(پژوهشکده مهدویت) منتشر شده است./907/پ202/ق

ارسال نظرات