۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۲۹۳۰۰۸
با حکم مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی؛

رییس جدید اوقاف و امور خیریه شهرستان شیروان منصوب شد

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی با صدور حکمی حجت الاسلام عباسعلی مهدوی راد را به عنوان رییس جدید اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شیروان منصوب کرد.
حجت الاسلام مهدوي راد- رييس جديد اداره اوقاف و امور خيريه شيروان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام سیف الله سهرابی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی، با صدور حکمی حجت الاسلام عباسعلی مهدوی راد را به عنوان رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شیروان در شرق استان منصوب کرده است.

 

حجت الاسلام مهدوی راد که پیش از این رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مانه و سملقان در غرب خراسان شمالی بود، در نهاد اوقاف شیروان جایگزین حجت الاسلام عباس محمدزاده شده که از مهرماه سال 92 تاکنون به عنوان رییس اداره اوقاف و امور خیریه شیروان در این شهرستان خدمت می کرد.

 

رییس جدید اوقاف و امور خیریه شهرستان شیروان نیز از خرداد ماه سال 93 تاکنون به عنوان رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مانه و سملقان فعالیت می کرد و از نیروهای باسابقه در نهاد اوقاف و امور خیریه محسوب می شود.

 

بر اساس حکم مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی حجت الاسلام عباس محمدزاده، رییس سابق اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شیروان به عنوان رییس اداره بهره وری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی جایگزین ارسلان فرزین فر شده است.

 

مراسم تودیع و معارفه رؤسای قدیم و جدید اداره اوقاف و امور خیریه شیروان امروز در حاشیه نشست طلایه داران تبلیغ روحانیان این شهرستان در محل دفتر امام جمعه با حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی، امام جمعه شیروان، روحانیان شهرستان و شماری از خدام امامزاده ها و بقاع متبرکه برگزار شد و حجت الاسلام مهدوی راد به صورت رسمی فعالیت خود را به عنوان رییس اداره اوقاف و امور خیریه شیروان آغاز کرد.

 

حجت الاسلام سیف الله سهرابی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی، در این مراسم با بیان اینکه شهرستان شیروان در بین هشت شهرستان خراسان شمالی بیشترین شمار امامزاده و موقوفات را در سطح استان به خود اختصاص داده است، اظهار کرد: با توجه به ظرفیت این شهرستان می بایست روحانیان با استفاده از مجالس و محافل مذهبی ماه محرم، برای تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف و به ویژه وقف برای حوزه های علمیه و وقف های مشارکتی اقدام کنند.

 

وی اضافه کرد: لازم است روحانیان مبلغ در مجالس ماه محرم مردم را با برکات وقف و انجام این سنت حسنه با نیت نیازهای روز جامعه آشنا کرده و واقفان را به سمت ثبت وقف با نیازهای فرهنگی، آموزشی و غیره هدایت کنند.

 

گفتنی است، شهرستان 157 هزار نفری شیروان، دومین شهرستان پرجمعیت استان خراسان شمالی بوده و شهر شیروان، مرکز این شهرستان در 60 کیلومتری بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی واقع شده است.

 

در حال حاضر شهرستان شیروان با داشتن حدود 830 موقوفه با بیش از دو هزار و 800 رقبه، بیشترین تعداد موقوفات خراسان شمالی را به خود اختصاص داده است.

 

اکنون در استان خراسان شمالی 154 بقعه متبرکه ثبت شده وجود دارد که 65 مورد از این تعداد در شهرستان شیروان واقع شده اند.

 

همچنین در حال حاضر در استان خراسان شمالی در مجموع چهار هزار و 964 موقوفه با 9 هزار و 794 رقبه وجود دارد که از این تعداد حدود 830 موقوفه با بیش از دو هزار و 800 رقبه به شهرستان شیروان اختصاص دارد.

 

علاوه بر این شهرستان شیروان دارای 323 مسجد و حسینیه و همچنین 700 خادم افتخاری است./9314/ 202/ب3

ارسال نظرات