۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۹
کد خبر: ۲۹۲۸۹۵
استاد حوزه و دانشگاه:

بی توجهی به تربیت جنسی فرزندان، ریشه بسیاری از انحرافات است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که والدین باید حیا را به فرزندان خود آموزش دهند، گفت: بی توجهی به تربیت جنسی فرزندان، ریشه بسیاری از انحرافات است.
بی توجهی به تربیت جنسی فرزندان، ریشه بسیاری از انحرافات است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام مسلم داوودی نژاد، استاد حوزه و دانشگاه، شب گذشته در کارگاه تربیت جنسی کودکان که در مؤسسه سبک زندگی مهرجویان برگزار شد، به جایگاه و ارزش فرزند در اسلام  اشاره کرد و گفت: پیامبر اکرم(ص) می فرمایند: «الولد الصالح ریحانَ مُن ریاحین الجنّه، فرزند شایسته دسته گلی خوش بو از گل های بهشت است.»

 

وی به جایگاه غریزه جنسی در اسلام اشاره و ابراز کرد: اسلام با تجرد گرایی و دوری از غرایز مخالف است و در حقیقت نگاه اسلام به غریزه جنسی مثبت است؛ اسلام با تنوع گرایی جنسی مخالف است و باید دانست غریزه جنسی اگر در مسیر آن چه اسلام مطرح کرده است، کنترل شود باعث رشد معنوی انسان می شود.

 

حجت الاسلام داوودی نژاد اظهار کرد: اسلام بحث کنترل شهوت را مطرح می کند و با سرکوب کردن آن مخالف است. از منظر اسلام نیز ما سرکوب خشم را نداریم؛ بلکه کنترل را خشم را داریم.

 

والدین، حیا را به فرزندان خود آموزش دهند

این محقق و پژوهشگر حوزوی افزود: دین مبین اسلام به کنترل نگاه توصیه می کند؛ پیامبر اکرم(ص) فرمودند: «غضّوا ابصارکم ترون العجائب، چشم های تان را از نامحرم و گناهان و هوس بازی تا عجایب و شگفتیها را ببینید.»

 

وی با اشاره به این که والدین باید حیا را به فرزند خود آموزش بدهند، گفت: والدین باید مراقب باشند که میل جنسی فرزندان بیدار نشود؛ چرا که انحرافات فراوانی در پی خواهد داشت.  

 

این استاد حوزه و دانشگاه به تربیت جنسی فرزندان از منظر اسلام اشاره کرد و گفت: در این زمینه روایات بسیاری وارد شده است که بر مواظبت و دقت در رفتار زناشویی زن و شوهر در حضور فرزندان تأکید دارد و همسران را از هرگونه ارتباط جنسی در حضور آنها نهی می‌کند. در برخی روایات به شدت با این امور مخالفت شده است.

 

این کارشناس مسائل خانواده ادامه داد: رسول اکرم(ص) می فرمایند: «و الَّذى نَفسى بِیَده لَو أَنَّ رَجُلاً غَشى إِمرَأَتَه و فِی البَیتِ صَبىٌ مُستَیقِظٌ یَراهُما و یَسمَعُ کَلامَهُما و نَفَسَهُما ما أَفلَح أَبَداً إن کانَ غُلاماً کان زانیاً أو جارِیةً کان زانیةً، به خدا قسم اگر مردى با همسر خود بیامیزد و در اطاق، کودک بیدارى آن دو را در حال آمیزش ببیند، سخنان آنها و هم‌چنین صداى نفسشان را بشنود، آن طفل هرگز رستگار نخواهد شد، اگر دختر باشد یا پسر، سر انجام به زناکارى آلوده مى‏شود.»

 

مباحث ارائه شده در شبکه های ماهواره ای مغایر با فرهنگ اسلامی است

حجت الاسلام داوودی نژاد به پیامدهای تربیت نادرست جنسی کودکان اشاره و اظهار کرد: بی توجهی به تربیت جنسی فرزندان، ریشه بسیاری از انحرافات است. اگر والدین به این مهم توجه نکنند، عواقبی همچون کابوس و وحشت فرزندان را به دنبال دارد و همچنین ممکن است خطر خودارضایی، فرزندان را تهدید کند. 

 

این محقق و پژوهشگر حوزوی با اشاره به این که مباحث ارائه شده در شبکه های ماهواره ای، با فرهنگی اسلامی ما مغایر است، افزود: شبکه بی بی سی در برنامه ای فوائد خود ارضایی را مطرح می کند؛ در حالی که خود ارضایی، ضررهای جسمی و روحی و روانی دارد.

 

این کارشناس مسائل خانواده افزود: از منظر اسلام، محور باید خدا باشد، اما فرهنگ غرب، محور خود را انسانی گرایی قرار داده است در حالیکه عقل بشر محدود است و کافی نیست. غرب بر این عقیده است که هر مسأله ای که عرف جامعه کم کم به آن متمایل شود، اشکالی در آن نیست، در حالیکه این نظریه درست نیست./1309/202/ب1

ارسال نظرات