۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۵
کد خبر: ۲۹۱۸۸۸
حجت الاسلام والمسلمین صدیقی:

ولایت بزرگ‌ترین نعمت الهی برای مؤمنان است/ روحانیت، تمدن ساز در عرصه جهانی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تهران با بیان این‌که ولایت بزرگ‌ترین نعمت الهی برای مؤمنان است، گفت: این مؤمن است که مولا و ولی دارد، ولی مؤمن خداوند متعال است، اما کافر و شخص بی ایمان مؤلا و ولی ندارد و از این نعمت بزرگ بی بهره است.
حجت الاسلام صديقي در جمه طلاب اميرالمؤمنين حجت الاسلام صديقي در جمه طلاب اميرالمؤمنين حجت الاسلام صديقي در جمه طلاب اميرالمؤمنين حجت الاسلام صديقي در جمه طلاب اميرالمؤمنين حجت الاسلام صديقي در جمه طلاب اميرالمؤمنين صديقي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین صدیقی، امام جمعه موقت تهران، عصر امروز در جمع طلاب حوزه علمیه امیرالمؤمنین(ع) تبریز، عید غدیر را عید محک مؤمن از غیر مؤمن دانست و اظهار داشت: علی(ع) معیار شناخت مؤمن از غیر مؤمن است.
 
وی حوزه های علمیه را مرکز تربیت طلاب و سربازان حضرت ولی‌عصر(عج) عنوان و تصریح کرد: حضور در حوزه علمیه توفیق را طلب می کند، طلاب شخصت های آخرت گرا هستند، طلبه در راه حضرت امام زمان(عج) و ارزش ها، خود را وقف مسیر او نموده است.
 
امام جمعه موقت تهران مؤمنین را ولی و برادران دینی خواند و ابراز داشت: مؤمن نسبت به مؤمن حسد ندارد، گناه و معصیت علماء حسد است، باید مراقب بود تا از شکوفائی و پیشرفت دیگری ناراحت نشویم و به او حسد نداشته باشیم، پیشرفت یک طلبه باید مایع رضایت دیگر طلاب باشد.
 
وی افزود: مؤمن برادر، ناصر و خیر برای برادر ایمانی خود است، مؤمن به مؤمن بدی و زشتی روا نمی دارد، این ولایت میان مؤمنان ولایت دو جانبه میان مؤمنان است، اما ولایت الهی ولایت مطلق و یک جانبه از سوی قدرت بی نهایت الهی است.
 
حجت الاسلام صدیقی ولایت الهی را بر مؤمنان دانست و ابراز داشت: صراط و مسیر حق سعودی و سیر الی الله است، در آیت الکرسی وارد شده است که خداوند ولی اهل ایمان است، خداوند با اعمال ولایت خود مؤمن را از ظلمات خارج و به کمال، قوت، وحدت و توجه به خداوند هدایت می کند.
 
وی کافر را بدون مولی و ولی خواند و تصریح کرد: این مؤمن است که مولا و ولی دارد، ولی مؤمن خداوند متعال است، اما کافر و شخص بی ایمان مؤلا و ولی ندارد و از این نعمت بزرگ بی بهره است، ولایت بزرگ‌ترین نعمت الهی برای مؤمن است.
 
امام جمعه موقت تهران گفت: حساسیت یک طلبه باید دوری از دنیا و دنیا طلبی باشد، دنیا چرک و رجس است، طلبه جسم و نیاز جسمی دارد و عزت او باید مورد نظر باشد، اما دنیا چرک است و باید به میزان نیاز و حفظ عزت و نیاز خانواده های او باشد، زر اندوزی برای طلبه قابل قبول نیست.
 
وی ادامه داد: خداوند متعال حاکمیت مطلق و صاحب اختیار بندگان است، عبد و آنچه برای عبد است برای مولای اوست، خداوندکه بر مؤمنان ولایت دارد به معنای مالکیت و حاکمیت خداوند بر مؤمن و داشته های او است، مؤمن تحت ولایت و مالکیت الهی است.
 
حجت الاسلام صدیقی با بیان این‌که ولایت مورد بغض دشمنان است، اذعان داشت: یکی از بدترین تهمت ها و اهانت ها به دین الهی و پیامبر خدا جدایی دین از سیاست است، پیامبر تشکیل حکومت کرد و جمع مالیات و زکات را داشت و روابط بین ملت ها را برقرار کرد، این نشان سیاسی بودن اسلام است.
 
وی افزود: پیامبر اکرم(ص) و امیرالمؤمنین(ع) آینه خدا نما هستند، علی(ع) آیینه خدا نمای تام و آیت بزرگ الهی است، خداوند پیغمبر و بعد از او ائمه را واسطه و ارتباط بندگان با خداوند قرار داد و آن ها را بالعرض ولی و واسطه فیض الهی برای مؤمنان قرار داد.
 
امام جمعه موقت تهران با تأکید بر سیاسی بودن طلبه و آگاهی سیاسی او، ابراز داشت: طلبه امروزی باید دارای آگاهی های اجتماعی و سیاسی داشته باشد، طلبه باید مولای واقعی و آگاه به مسائل سیاسی و جهانی باشد، روحانیت تمدن ساز در عرصه جهانی خواهد بود، از این رو باید مجهز باشد.
 
وی شأن آموزش، حکومت و تربیت باطن را از شؤون ولایت دانست و اذعان داشت: طلبه باید تربیت باطن و سیر باطنی خود را در اختیار ولایت قرار دهد، رویش انسان در دست ولایت است، کسی که ولایت ندارد نورانیت و حرکت ندارد، عشق به ولایت اساس طلبگی است.
 
وی با اشاره به حضور و توسعه تشیع لندنی در میان هیأت های عزاداری، تصریح کرد: طلاب و روحانیت در این باره وارد شوند و به هیأت های عزاداری بصیرت و آگاهی دهند تا از تشیع لندنی که در مسیر اهداف استکبار است دور باشند./854/202/ب2
ارسال نظرات