۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۰
کد خبر: ۲۹۰۸۹۰
مدیر انجمن گفت‌وگوی اسلام و مسیحیت:

پیروان همه ادیان زخم خورده داعش هستند

خبرگزاری رسا ـ مدیر انجمن گفت‌وگوی اسلام و مسیحیت اظهار داشت: افراطی‌گری پیروان همه ادیان را در سراسر جهان تهدید می‌کند. از این رو، زمینه مساعدی برای همکاری و گفتگوی بین ادیان در زمینه صلح فراهم است.
حجت الاسلام محمد کاشاني داعش
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمد کاشانی شب گذشته در دیدار با اعضای شورای مرکزی مرکز دانشجویی حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران (صلح زیبا)، با اشاره به وحدت نظر تمام ادیان برای تحقق صلح در جهان اظهار داشت: مهم‌ترین حوزه‌ای که تمام ادیان در آن اتفاق نظر دارند و امروزه یک دغدغه برای همه آن‌ها شده است، حوزه صلح و ادیان است.
 
وی با بیان این‌که افراطی‌گری پیروان همه ادیان را در سراسر جهان تهدید می‌کند، ابراز کرد: برای مقابله با این مسأله باید ادیان با یکدیگر متحد باشند و در زمینه گسترش صلح با یکدیگر همکاری مستمر داشته باشند.
 
مدیر انجمن گفت‌وگوی اسلام و مسیحیت با بیان این‌که زمینه مساعدی برای همکاری و گفت‌وگوی بین ادیان در زمینه صلح فراهم است، تصریح کرد: وضعیت ناهنجار و نابسامان جهان و بروز افراط گری در ادیان مختلف، رهبران دینی ادیان مختلف را بر آن داشته است تا به فکر راه حل و چاره‌ای برای حل این مشکل باشند.
 
وی با اشاره به نامگذاری سال جاری میلادی به سال رحمت از سوی پاپ اظهار داشت: پیروان مسیحیت نیز از این خشونت‌ها لطمه خورده‌اند و آنها نیز دغدغه‌مند هستند تا کاری کنند.
 
حجت‌الاسلام کاشانی با اشاره به خشونت‌ها و جنایات داعش در منطقه و سایر تکفیری‌ها در بخش‌های دیگر دنیا گفت: پیروان تمام ادیان در حال حاضر از بروز و ظهور داعش لطمات سختی خورده‌اند و از این مسأله ناراحت و ناراضی هستند.
 
مدیر انجمن گفت‌وگوی اسلام و مسیحیت با بیان این که امروز دشمنان به صورت جدی از نقاط ضعف ادیان استفاده می‌کنند، درباره نقش ادیان در جامعه کنونی بیان داشت: امروز رهبران ادیان مختلف وظیفه بیداری پیروان خود را بر عهده دارند تا قدم موثر و مثبتی برای تحقق صلح در جهان بردارند.
 
وی افزود: امروز رهبران دینی به این نتیجه رسیده‌اند که باید مذاهب‌ و ادیان مختلف برای تحقق صلح در جهان با یکدیگر وحدت و تعامل داشته باشند؛ زیرا اگر امروز با یکدیگر تعامل نداشته باشیم، در آینده مجبور به جنگ با یکدیگر می‌شویم.
 
حجت‌الاسلام کاشانی با بیان این که ما باید امروز بلندگوی اسلام و شیعه باشیم و سکوت اختیار نکنیم، تصریح کرد: شیعه و اسلام همواره منادی صلح و بشر دوستی بوده است و روایات ائمه طاهرین(ع) نیز بر این مسأله صراحت دارد.
 
مدیر انجمن گفت‌وگوی اسلام و مسیحیت با اشاره به روایتی از امیرمؤمنان علی(ع) خاطرنشان کرد: امروز نیز مسلمانان و شیعیان باید همانگونه که در برابر یکدیگر احساس مسؤولیت می‌کنند، نسبت به مردم دیگر ادیان نیز حساس باشند و موضع بگیرند. /805/ پ202/س
ارسال نظرات