۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۲۹۰۶۸۳
نماینده خبرگان رهبری:

بی کفایتی آل‌سعود در مدیریت مناسک حج مشهود است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین هریسی با تأکید بر تشکیل هیأتی جهت بررسی حوادث اخیر منا گفت: کفایتی آل‌سعود در مدیریت مناسک حج مشهود است.
هاشم زاده هريسي

حجت الاسلام والمسلمین هاشم هاشم‌زاده هریسی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: جادثه اخیر منا تنها جان حجاج بیت الله الحرام را گرفت و امت اسلامی را عزادار کرد، آبروی اسلام را نیز برد.

 

وی با بیان این‌که فاجعه منا فاجعه بزرگ و غیرقابل جبرانی است، خاطرنشان کرد: حادثه‌ای که  در مراسم حج رخ داد فاجعه‌ای است که مراسم حج را به آن عظمت و زیبایی زیر سؤال می‌برد و قداستش را از بین می‌برد.


حجت الاسلام والمسلمین هریسی با بیان این‌که نه‌تنها امت اسلامی و سازمان کنفرانس اسلامی، بلکه همه کشورهای جهان باید در رابطه با این جنایت حساس باشند، گفت: چطور می‌شود صدها نفر در یک آن با یک غفلت این طور از بین بروند.


نماینده مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: مهمانان خدا و زائران بیت‌الله الحرام ارزش و حرمت دارند و فاجعه‌ای که رخ داد به‌هیچ وجه قابل اغماض و گذشت نیست و بر همه مسلمین تکلیف است که به این مسئله ورود پیدا کنند.


حجت الاسلام والمسلمین هریسی
تصریح کرد: کسانی که ادعای خادم‌الحرمینی دارند این جنایت را مرتکب شده‌اند که نشان می‌دهد برای چنین امری بی‌کفایت و بی‌لیاقت هستند.


وی با اشاره به وقوع حوادث مختلف طی روزهای اخیر گفت: آنها به گونه‌ای مدیریت کرده‌اند که در این ایام حادثه پشت حادثه در سرزمین‌های امن الهی به وقوع پیوسته است و این مسئله نشان می‌دهد که که باید مراسم حج را هیئتی از مسلمانان بر عهده بگیرند چرا که سعودی‌ها لیاقت چنین کاری را ندارند.


نماینده مجلس خبرگان رهبری به کشته شدن مسلمانان در یمن و منا اشاره کرد و گفت: مسلمان‌کشی سعودی‌ها به هیچ وجه قابل توجیه نیست و باید همه در این رابطه احساس مسؤولیت کنند.


حجت الاسلام والمسلمین هریسی گفت: در حالی این اتفاق برای حجاج افتاده که خانواده‌های آنها چشم انتظارشان بودند و این مصیبت قابل جبران نیست و با تسلیت هم جبران نمی‌شود؛ در عین حال چاره‌ای جز تسلیت گفتن نداریم؛ البته در این حادثه نه تنها این خانواده‌ها، بلکه ملت ایران عزادار هستند و آسیب‌ دیده‌اند.


وی ادامه داد: مسؤولان از دو راه می‌توانند گوشه‌ای از این مصیبت را جبران کنند؛ یکی اینکه مسأله را با قاطعیت در عرصه بین‌المللی پیگیری کنند و به نتیجه برسانند؛
از سوی دیگر لازم است به مشکلات خانواده های آسیب دیده رسیدگی کنند./935/ت303/ج

ارسال نظرات