۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۹
کد خبر: ۲۹۰۶۳۴
در همایش بانوی انتظار؛

کتاب «راه خدمت» و «بانوی انتظار» رونمایی شد

خبرگزاری رسا ـ در نخستین همایش بانوی انتظار که به منظور تجلیل از همسران، مادران و خواهران آزادگان دفاع مقدس در تهران برگزار شد از دو کتاب «راه خدمت» و «بانوی انتظار» رونمایی شد.
کتاب، انتشارات، نشر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، در نخستین همایش بانوی انتظار به منظور تجلیل از همسران، مادران و خواهران آزادگان دفاع مقدس که پیش از ظهر امروز شنبه چهارم مهرماه در ایوان شمس تهران برگزار شد، از کتاب «راه خدمت» و «بانوی انتظار» رو نمایی به عمل آمد.

 

کتاب «بانوی انتظار» در رابطه با خاطرات زندگی 10 نفر از آزادگان دفاع مقدس است که از سوی مهدیه شادمانی به نگارش درآمده است.

 

کتاب «راه خدمت» نیز نوشته بهجت افراز است که در رابطه با زندگی اسرا در سال های دفاع مقدس است و زندگی زنان مجاهد و سبک زندگی اسلامی را که تصویر صبر و پاکدلی است را به نگارش در آورده است.

 

فصل ششم کتاب راه خدمت در رابطه با ارتباط با اسرای ایرانی در عراق است و مربوط به چگونگی زندگی اسرا و نامه ها و برنامه معنوی و تشکیل ستاد آزادگان  می‌پردازد.

 

بهجت افراز، نویسنده کتاب راه خدمت در رونمایی از این کتاب، گفت: در ایران جنگ های زیادی در دوره قاجاریه و صفویه بوده است، ولی برنامه‌ای برای اسرا و مفقودین و سازمان برای حمایت از آنها نبوده است.

 

وی در ادامه اظهار داشت: وقتی جنگ ناخواسته انجام شد، خانواده‌ها به هلال احمر مراجعه می‌کردند، ولی شرح کار و آیین نامه‌ای نبود و خواهران اطلاعی از وضعیت چگونگی رسیدگی به امور اسرا را نداشتند.

 

این آزاده دفاع مقدس با بیان اینکه در اداره رسیدگی به اسرا در سازمان هلال احمر هیچ کس معطل نمی شد و کارها سریع انجام می شد، بیان کرد: شکایتی از اداره رسیدگی به امور اسرا و مفقودین سازمان هلال احمر نشد و همه با صبر و حوصله و همدردی با خانواده ها همراهی می‌کردند.

 

افروز با اشاره به اینکه بعد از جنگ تحمیلی قرار شد که تجربیات ما مکتوب شود و به شکل خاطره در آید، بیان کرد: اگر خدای خواسته این اتفاق تکرار شود، این تجربیات می تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

 

در ادامه این مراسم علی روزبهانی، آزاده هشت سال دفاع مقدس و رییس پلیس سابق امنیت اخلاقی کشور با اشاره به سال های اسارت خود، گفت: جنگ شهادت، جانبازی و اسارت دارد، زنان ایرانی مشوق رزمندگان بودند و قبول کردند که مسولیت های شوهرشان را به عهده بگیرند.

 

وی با اشاره به سختی‌هایی که خانواده های آزادگان متحمل شدند، بیان کرد: در اسارت سعی و تلاش ما در این بود که سربلندی را برای خانواده ها و ملت‌مان به ارمغان آوریم./818/202/ب2

ارسال نظرات