۰۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۲۹۰۴۷۲
خطیب جمعه کرمان:

حادثه منا، نشان دهنده بی کفایتی آل سعود است

خبرگزاری رساـ حجه الاسلام قاسمی زاده گفت: کشته شدن صدها نفر از هموطنان در حادثه ی منا یک جنایت است و خواستار پیگیری علت این حادثه شد.
حجت‌الاسلام قاسمي‌زاده، امام جمعه موقت کرمان

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا در کرمان، حجه الاسلام قاسمی زاده خطیب موقت جمعه کرمان، در خطبه های نماز جمعه امروز که در مصلای امام علی این شهر برگزار شد ، کشته شدن صدها نفر از هموطنان در حادثه ی منا را یک جنایت خواند و خواستار پیگیری علت این حادثه شد.

 

 

 قاسمی زاده بیان کرد: خدا اصالت در ایجاد آرامش را به زن داده است؛ در آیه ی 21 سوره مبارکه روم خداوند می فرماید:" وَمِنْ آیَاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَکُم مِّنْ أَنفُسِکُمْ أَزْوَاجًا لِّتَسْکُنُوا إِلَیْهَا وَجَعَلَ بَیْنَکُم مَّوَدَّةً وَرَحْمَةً إِنَّ فِی ذَلِکَ لَآیَاتٍ لِّقَوْمٍ یَتَفَکَّرُونَ" و از نشانه‏هاى او اینکه از خودتان همسرانى براى شما آفرید تا بدانها آرام گیرید و میانتان دوستى و رحمت نهاد آرى در این نعمت براى مردمى که مى‏اندیشند قطعا نشانه‏هایى است.

قاسمی زاده گفت: زن آفریده شده است تا عامل آرامش باشد؛ گرایش این دو جنس  در ابتدا بخاطر مودت و رحمتی است که خدا برای زن و مرد قرار داده است.

خطیب موقت کرمان ادامه داد: ولی آنچه در دنیای امروز از هدف آفرینش زن و مرد توسط دشمن تبلیغ می شود؛  آفرینش دو جنس برای شهوت و شهوت رانی است.

وی با اشاره به آیه 34 سوره نساء گفت: مدیریت نظام خانواده برعهده ی مرد است.

او ادامه داد: در این آیه خداوند می فرماید: " الرِّجالُ قَوَّامُونَ عَلَی النِّساءِ بِما فَضَّلَ اللَّهُ بَعْضَهُمْ عَلی‏ بَعْضٍ وَ بِما أَنْفَقُوا مِنْ أَمْوالِهِمْ فَالصَّالِحاتُ قانِتاتٌ ...." مردان سرپرست زنانند به سبب آنکه خداوند برخی را بر برخی دیگر ( مردان را بر زنان در نیروی فکری و روانی و جسمی ) برتری بخشیده ( و از این رو ولایت امر جامعه را در رتبه نبوّت و امامت و ولایت انتصابی از جانب معصوم ، از آن مردان قرار داده است ) و نیز مردان سرپرست همسران خویش اند به خاطر آنکه از اموالشان ( برای زنان ) خرج می کنند. پس زنان شایسته مطیع و فرمانبرند و... که منظور از قانتات؛ مطیعات یا اطاعت همیشگی از شوهر است.

حجه الاسلام قاسمی زاده در خطبه دوم با اشاره به مناسبتهای این هفته  گفت: قرار گرفتن در هفته دفاع مقدس یادآور رشادت های ملت ایران در 8سال دفاع مقدس  می باشد.

وی مطرح کرد: مردم ایران با تبعیت از رهبری عالمانه امام خمینی توانست از کیان جمهوری اسلامی ایران دفاع کند و نام  ایران اسلامی را در دنیا پر افتخار گرداند.

خطیب موقت جمعه کرمان اظهار داشت: اگرچه امروز جنگ فیزیکی نداریم اما دشمن از طریق جنگ نرم تمام تلاش خود را برای تسلط برمغزها و مناسبات فرهنگی و سیاسی به کار گرفته است.

وی در ادامه به وظیفه ی خطیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و تاکید مقام معظم رهبری بر حمایت از سپاه پاسداران اشاره کرد و عنوان داشت: وظیفه ی سپاه شناسایی تهدیدها و آمادگی متناسب با تهدیدات  و جلوگیری از نفوذ دشمن می باشد.

 وی اظهار داشت: همه باید قدر سپاه را بدانند و با حرفهای بیهوده و بی ربطی که راجع به سپاه پاسداران می زنند مبارزه کنند که غیر این سبب خوشحالی دشمن خواهد بود.

خطیب موقت کرمان با اشاره به خباثت، جنایت و خیانت آل سعود در صحرای منا عنوان کرد: امسال شاهد اتفاقات عجیبی در حرم الهی هستیم.

قاسمی زاده در پایان گفت: تمام دنیایی که دم از حقوق بشر می زنند سکوت کرده اند ؛ به گفته مقام معظم رهبری، سران کشور موظفند که به صورت جدی علت این حادثه را پیگیری کنند.

شایان ذکر بعد از نماز جمعه مردم نمازگزار باتجمع در مصلای امام علی کرمان حادثه ی منا را محکوم کردند و شعارهایی علیه آل سعود و بی کفایتی آنان سردادند./9705/

 
 

 

خطیب موقت کرمان اظهار داشت: وظیفه ی زن در خانواده رساندن اعضای خانواده به آرامش است.

وی در خطبه اول نمازجمعه  بیان کرد: یکی از عوامل آرامش در خانواده وجود انیس موافق است و ادامه داد: انیس موافق یعنی داشتن همسر صالح، فرزند صالح و دوست و همنشین صالح می باشد.

ارسال نظرات