۰۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۹
کد خبر: ۲۹۰۳۸۶
گاردین:

کامرون باید بشار اسد را در راهبردش برای شکست داعش سهیم کند

خبرگزاری رسا ـ روزنامه گاردین روز چهارشنبه در یادداشتی با اشتباه خواندن رهیافت دولت انگلیس در قبال بحران سوریه، نوشت: دیوید کامرون باید بشار اسد را در راهبردش برای شکست دادن گروه تروریستی داعش سهیم کند.
بشار اسد

 

به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه گاردین در یادداشتی به قلم «آوی شلیم» نوشت: تنها راه حل خروج از بحران سوریه تشکیل یک کنفرانس بین المللی از سوی سازمان ملل متحد خواهد بود که در آن طرف های اصلی در این بحران همچون: دولت و معارضین سوریه، آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، عراق، ایران، قطر، عربستان سعودی و ترکیه حضور داشته باشند.


آوی شلیم خاطر نشان ساخت که حضور روسیه و ایران در این کنفرانس بین المللی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.


وی افزود: این کنفرانس که می تواند سبب معامله ای بزرگ شود، طرف های این بحران پیچیده را علیه دشمن واحدشان یعنی داعش متحد خواهد ساخت.


این نویسنده انگلیسی تصریح کرد: تا زمانی که انگلیس و متحدانش بر طبل کناره گیری بشاراسد می کوبند، هیچ توافقی در این خصوص صورت نخواهد گرفت.


وی در این یادداشت عنوان کرد: بحران سوریه چهار سال است که ادامه دارد و آثار آن چیزی کمتر از فاجعه نبوده است. تاکنون 250 هزار تن کشته شده اند، افزون بر 12 میلیون تن ـ نصف جمعیت سوریه ـ پناهنده شده اند و بسیاری از شهرهای این کشور ویران گشته است. در همین حال گروه تروریستی داعش منطقه ای به وسعت انگلیس را از نواحی شرق سوریه تا غرب عراق را به تصرف خود درآورده است.


وی عنوان کرد: اکنون تلاش آوارگان سوری برای رساندن خودشان به سواحل اروپا در کانون توجه سیاست های انگلیس قرار گرفته است.


این نویسنده انگلیسی با اشاره به موافقت انگلیس با پذیرش 20هزار پناهجوی سوری در مدت پنج سال، نوشت: اما افکار عمومی از رویکرد دولت دیوید کامرون در مواجهه با بحران پناهجویان احساس شرم می کند؛ چرا که با توجه به ابعاد و اهمیت این مساله چنین واکنشی از سوی وی کافی نبوده است./982/ب103/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات