۰۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۲۹۰۳۷۷
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

بهترین اخلاق گسترش زیبایی در عالم است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بیرجند با اشاره به حدیث پیامبر (ص) در مورد بهترین اخلاق، گفت: بهترین اخلاق گسترش خیر و زیبایی است و کسی که نماز عید سعید قربان را می‌خواند باید این تصمیم را بگیرد که این زیبایی را در عالم گسترش دهد.
حجت الاسلام رضايي بيرجندي_ نماينده ولي فقيه در خراسان جنوبي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین علی رضایی، امام جمعه بیرجند در خطبه‌های نماز عید قربان با اشاره به روز عرفه، گفت: روز عرفه روز شناخت خدا است و عید قربان، عید بندگی، توحید، معنویت و تقوای الهی است.


امام جمعه بیرجند ادامه داد: همه کارها باید در هندسه بندگی خدا باشد و نباید بگذاریم که لحظه لحظه عمر از دست برود و خوشا به حال کسانی که با خدای خودشان معامله می‌کنند.


حجت الاسلام و المسلمین رضایی از قربانی کردن به عنوان یک عمل مستحبی که نشان‌دهنده ایثار و برای جلب رضایت الهی است یاد کرد و گفت: سربریدن گوسفند و قربانی کردن در صورتی خوب است که برای خدا باشد چرا که  اگر برای غیر خدا و نیت‌هایی مانند شهرت و یا از سر هوای نفس باشد حرام است.


وی افزود: باید حواسمان به اطرافیانمان باشد و نیازمندان در اطراف خود را دریابیم چرا که  اگر افراد نیازمند در اطرافمان باشد این قربانی کردن ارزشی ندارد.


امام جمعه بیرجند با تاکید بر اینکه این ایام دهه ولایت را باید به زیبایی جشن بگیریم، تصریح کرد:  باید بگوییم خدایا هیچ شریکی برای تو قائل نیستیم و به خدا به پیروی از ابراهیم خلیل الله لبیک گوییم.


حجت الاسلام و المسلمین رضایی افزود: ابراهیم تبر دارد اما آتش را گلستان می‌کند چرا که خداوند طرفدار صلح و آرامش است و آن جایی متعلق به خدا است که در آن سلامتی باشد و بین مسلمین عشق و محبت ایجاد کند.


وی اضافه کرد: کسی که روح و قلبش مریض و معلول باشد به خدا نمی رسد و باید تلاش کرد تا این مریض و بلا را دفع کنیم.


امام جمعه بیرجند خاطرنشان کرد: خداوند به غیبت، تهمت زدن و اذیت کردن سفارش نمی‌کند بلکه سفارش خدا بر اسلام است و کسی که اهل خدا است مانند خدا، اهل جود و جبروت می‌شود.


حجت الاسلام و المسلمین رضایی با اشاره به حدیث پیامبر (ص) در مورد بهترین اخلاق، گفت: بهترین اخلاق گسترش خیر و زیبایی است و کسی که نماز عید سعید قربان را می‌خواند باید این تصمیم را بگیرد که این زیبایی را در عالم گسترش دهد.


وی در خطبه دوم نماز به حدیثی از امام صادق(ع) اشاره کرد و گفت: آقای همه اعمال طبق سخنان ایشان 3 عمل است.


امام جمعه بیرجند انصاف را از جمله این اعمال عنوان کرد و افزود: باید هر آنچه که بر خود می‌پسندیم بر دیگران نیز بپسندیم و در اعمال خود واقعا کلاه خود را قاضی کنیم و اگر این موضوع را رعایت کردیم واقعا زندگیمان متحول می‌شود.


حجت الاسلام رضایی دومین عمل را مساوات در مال دانست و گفت: اگر کسی در فامیل مشکلی دارد باید برای حل آن تلاش کنیم.


وی به سومین عمل اشاره کرد و افزود: در همه احوال باید به یاد معشوق حقیقی باشیم و تنها به ذکر تسبیح گفتن بسنده نکنیم بلکه در محضر واقعی خدا باشیم.

 

امام جمعه بیرجند یادآور شد: دین ما مشخص است  چرا که دین ابراهیمی داریم و پدر معنوی ما حضرت ابراهیم(ع) است و شناسنامه ما متعلق به ایشان است.


حجت الاسلام و المسلمین رضایی به پیام مقام معظم رهبری به کنگره عظیم حج اشاره کرد و گفت: ایشان فرمودند که حوادث تأسف آور در عراق، شام، یمن، بحرین، کرانه‌ی غربی و غزّه و در برخی دیگر از کشورهای آسیا و آفریقا، گرفتاری‌های بزرگ امّت اسلامی است که سَرانگشت توطئه‌ی استکبار جهانی را در آن باید دید و به علاج آن اندیشید؛ ملّت ها باید آن را از دولت های خود بخواهند و دولت ها باید به مسؤولیت سنگین خود وفادار باشند.


وی ادامه داد: درجه شقاوت و جنایت دشمن به حدی رسیده است که مسجد الاقصی اهانت می‌کند.


امام جمعه بیرجند خاطرنشان کرد: ما که می‌گوییم در خط قرار داریم گاهی اوقات وارد مسائل درجه دو می‌شویم و از مسائل اصلی غافل می‌شویم.


حجت الاسلام و المسلمین رضایی تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند: علما به جای برافروختن آتش اختلافات مذهبی، و سیاسیّون به جای انفعال در برابر دشمن، و نخبگان فرهنگی به جای سرگرمی به حاشیه‌ها، درد بزرگ دنیای اسلام را بشناسند و رسالت خود را که در پیشگاه عدل الهی، مسئول ادای آنند پذیرا گردند و از عهده‌ی آن برآیند./
968/202/ب3

ارسال نظرات