۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۲۸۹۹۲۹

رییس جمهوری فرانسه خواستار برقراری آرامش در صحن مسجد الاقصی شد

خبرگزاری رسا ـ رییس جمهوری فرانسه برقراری آرامش در مسجد الاقصی و رعایت اصول این مکان را خواستار شد.
فرانسه

 

 

به گزارش خبرگزاری رسا، فرانسوا اولاند رییس جمهور فرانسه در دیدار با محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین با اشاره به در گیری های خشونت بار اخیر در مسجد الاقصی، گفت: ما آرامش و احترام به اصول را خواستاریم.


وی با اشاره به وضعیت مشخص شده برای منطقه در سال 1967، گفت: من پایبندی خود را به این امر که اصول مربوط به صحن مسجد الاقصی نباید زیر سوال برود، اعلام کرده ام.


نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی از شامگاه دوشنبه منطقه قدیمی شهر بیت المقدس و مسجدالاقصی را به منظور تسهیل ورود شهرک نشینان به این مسجد به محاصره خود در آوردند.


رژیم صهیونیستی کرانه باختری و شرق بیت المقدس را در جریان جنگ خاورمیانه در سال 1967 اشغال کرد. تل آویو بعدها بخش قدیمی بیت المقدس را نیز ضمیمه مناطق اشغالی کرد و مدعی مرکزیت تمام بیت المقدس شد؛ اقدامی که از سوی جامعه بین المللی به رسمیت شناخته نشده است.


رژیم اشغالگر قدس در قراردادی با اردن به عنوان تولیت مسجدالاقصی موافقت کرد که غیر مسلمانان وارد حریم این مسجد نشوند و یهودیان تنها اجازه حضور در مقابل دیوار غربی این مسجد را داشته باشند.


اما این رژیم، طبق رویه معمول و روحیه تجاوزگری، در مورد این توافقنامه نیز خلف وعده کرده و صهیونیست های افراطی با هدف تشدید تنش و تحریک مسلمانان با همراهی نظامیان به طور مرتب به حریم محوطه مسجدالاقصی یورش می برند./982/ب101/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات