۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۲
کد خبر: ۲۸۹۶۸۵
آمانو:

ایران استانداردهای آژانس را رعایت کرده‌است

خبرگزاری رسا ـ آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد نقش ایران در بازرسی‌های هسته‌ای مطابق با استانداردهای این سازمان بوده است.
آژانس بين‌المللي انرژي اتمي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد: نقش ایران در بازرسی‌های هسته‌ای مطابق با استانداردهای این سازمان بین‌المللی بوده است.

 

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همچنین از «پیشرفت‌های چشمگیر» در تحقیقات خود درباره برنامه هسته‌ای ایران ابراز خرسندی کرد.

 

آمانو ضمن اعلام این موضوع گفت: در نمونه‌برداری‌های انجام شده از پارچین کارشناسان آژانس هم حضور داشتند.

 

مدیرکل سازمان بین‌المللی انرژی اتمی و «ترو وارجورانتا،» رییس پادمان آژانس، در سفر خود به ایران از سایت پارچین دیدن کردند.

 

آمانو همچنین از پیشرفت قابل ملاحظه‌ای در تحقیقات خود درباره فعالیت‌های هسته‌ای گذشته ایران خبر داد. وی اظهار داشت نمونه‌‌برداری محیطی از سایت پارچین پیش از بازدید روز یکشنبه وی از این سایت انجام شده بود. 

 

وی همچنین اذعان کرد نمونه‌برداری بوسیله متخصصان بومی ایران با موافقت آژانس صورت گرفته است.  

 

یوکیا آمانو همچنین در گزارش خود که پس از پایان نشست شورای حکام برای خبرنگاران نیز قرائت کرد به جلسات کارشناسی و فنی برگزار شده میان ایران و آژانس اشاره کرد و گفت: روند اجرای نقشه راه طبق برنامه زمانبندی شده به پیش رفته است و آژانس ارزیابی نهایی خود را درباره موضوعات باقیمانده مطابق برنامه, تا آخر سال جاری میلادی به شورای حکام ارائه خواهد کرد.

 

مدیرکل آژانس در ادامه تاکید کرد: خرسندم که به اطلاع شورای حکام برسانم که پیشرفت مهمی در اجرای نقشه راه حاصل شده است. اجرای "نقشه راه" وارد مرحله مهمی شده است.

 

وی افزود: کار بیشتری باقیمانده است که باید انجام گیرد و برای روشن شدن مسائل باقیمانده اساسی است./982/ب103/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

ارسال نظرات