۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۱
کد خبر: ۲۸۹۴۸۳
آیت الله نمازی:

مشهد اردهال شعبه ای از کربلا است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در کاشان، حضرت سلطان علی(ع) را سرمایه ای بزرگ برای ایران دانست و گفت: تعدادی از شهدا در سردابه صحن مطهر علی بن باقر(ع) مدفون هستند که در رکاب این امامزاده واجب التعظیم به شهادت رسیده اند.
آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی، نماینده ولی فقیه در کاشان، یکشنبه شب و در شب شهادت امام باقر(ع) در جوار مضجع نورانی فرزند بلافصل ایشان، حضرت سلطان علی بن امام باقر(ع) مشهد اردهال کاشان، با اشاره به این که حضرت سلطان علی(ع) در سال 113 هجری قمری به دعوت مردم فین و چهل حصاران به کاشان سفر می کند، گفت: چهل حصاران نام تاریخی شهر کاشان است.

 

وی افزود: اهالی فین و چهل حصاران از امام باقر(ع) درخواست کردند یک نماینده به کاشان اعزام کند تا پاسخگوی مسائل شرعی و دینی مردم باشد.

 

آیت الله نمازی با بیان این که امام باقر(ع)، پیامبر اسلام را در خواب می بیند که به ایشان می فرماید فرزندم علی را به کاشان اعزام کن، گفت: علی بن باقر(ع) از سال 113 تا 116 در کاشان اقامه نماز جمعه می کرده است.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: حضرت سلطان علی از سوی مردم روستاهای اطراف کاشان نیز دعوت می شده تا به سخنرانی و ارشاد آنها بپردازد.

 

نماینده ولی فقیه در شهرستان کاشان با اشاره به این که حاکم وقت از حضور علی بن باقر(ع) احساس خطر کرد و ایشان را یک تهدید جدی برای خود می دانست، گفت: حکومت مرکزی دستور به تحویل زنده و یا آوردن سر مبارک ایشان می دهد.

 

وی با اشاره به این که تعدادی از شهدا در سردابه صحن مطهر علی بن باقر(ع) مدفون هستند که در رکاب این امامزاده واجب التعظیم به شهادت رسیده اند، افزود: بعد از به شهادت رسیدن یاران حضرت، ایشان تنها می ماند و دشمنان اسلام سر علی بن باقر(ع) را از تنش جدا می کنند.

 

امام جمعه شهرستان کاشان با بیان این که منطقه مشهد اردهال شعبه ای از کربلا است، گفت: مشهد اردهال کربلای ایران است، از این رو حضرت سلطان علی(ع) دارای مقام و کرامات بسیاری است و درخواست کنندگان از ایشان، در صورت مصلحت الهی مستجاب الدعا خواهند بود.

 

آیت الله نمازی، حضرت سلطان علی(ع) را سرمایه ای بزرگ برای ایران دانست و گفت: علی بن باقر(ع) فرزند بلافصل امام، برادر امام صادق و نماینده امام باقر(ع) و امام صادق(ع) در ایران بوده است.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری علی بن باقر(ع) را مظلوم و ناشناخته در ایران دانست و گفت: شایسته است در زمینه معرفی این امامزاده واجب التعظیم اطلاع رسانی همه جانبه و وسیعی انجام شود.

 

شایان ذکر است، مراسم شهادت امام باقر(ع) بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء به امامت آیت الله نمازی، امام جمعه کاشان، با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین محمدی، رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و مدیحه سرایی حاج محمود شریفی با حضور صدها نفر از زائران و مجاوران و جمعی از خانواده شهدا و ایثارگران و عزاداران خاندان عصمت و طهارت(ع) یکشنبه شب در آستان مقدس علی بن باقر(ع) برگزار شد./1307/202/ب1

ارسال نظرات