۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۰
کد خبر: ۲۸۹۳۵۸
متولی مدرسه علمیه امام حسن مجتبی:

ایجاد انگیزه برای طلاب از مهم‌ترین اولویت‌هاست

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه با تاکید بر موضوع مهم ایجاد انگیزه برای طلاب، گفت: ما باید برای طلاب همانند گذشته سعی و کوشش کنیم تا محیطی علمی و فرهنگی ایجاد کنیم تا انگیزه درسی و تبلیغی در آنها رشد و نمو پیدا کند.
حجت الاسلام و المسلمين مير جواد مرعشي توليت مدرسه امام حسن مجتبي شفق

حجت الاسلام والمسلمین میر جواد مرعشی، متولی مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، گفت: مهم‌ترین موضوعی که امروز لازم و واجب است ایجاد انگیزه برای طلاب است که ما باید برای طلاب همانند گذشته سعی  و کوشش کنیم تا محیطی علمی و فرهنگی ایجاد کنیم تا انگیزه درسی و تبلیغی در آنها رشد و نمو پیدا کند.

 

وی با بیان اینکه از جمله این انگیزه‌ها می‌توان به اینکه آنها برای فداکاری آمده اند،نه برای مدرک و اشتغال اشاره کرد تصریح کرد: طلاب باید تمام هم و غمشان درس خواندن و تعصب داشتن در امور علم و نگارش باشد.

 

حجت الاسلام و المسلمین مرعشی در مورد نقش اساتید و طلاب در ایجاد انگیزه، اظهار داشت: اساتید و مراجع تقلید باید یک اتاق فکر ایجاد کنند و اشخاصی که در این اتاق فکر هستند از افراد زبده و ماهر باشند که روش و شیوه ویژه ای را اتخاذ کنند تا بتوانند در طلاب محترم تاثیر بگذارند.

 

متولی مدرسه علمیه امام حسن (ع) با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب، تاکید کرد: مساله ایجاد انگیزه برای طلاب به پشتوانه  حضرت قائم(عج) و با تکیه بر گفته های مقام معظم رهبری و مراجع عظام حاصل می شود.

 

وی با تاکید بر اینکه  طلاب از عزیزان هستند و وظیفه مدیران است که نسبت به یکایک طلاب رفتاری خوش، همراه با صبر و شکیبایی داشته باشند گفت:طلاب موظفند طبق قوانینی که توسط مرکز مدیریت اتخاذ شده است رفتار کنند و به رهنمودهایی که مدیران محترم حوزه به آنها می دهند جامه عمل بپوشانند تا رضایت خاطر هردو کسب بشود و اگر هر دو طرف اشکال و یا ایرادی مشاهده کردند گوشزد کنند./9668/ت203/ص

 

ارسال نظرات