۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۴
کد خبر: ۲۸۹۱۷۷
مدیر مدرسه علمیه ولی‌عصر تبریز:

نظم و ترتیب اساس پیشرفت تحصیلی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام ناصری با تأکید بر نظم تحصیلی و دقت در تعلیم، گفت: از جمله بارزترین علت های موفقیت تحصیلی و ارتقاء سطح کیفی یک امر ،نظم و ترتیب در امور است.
نظم

حجت الاسلام صمد ناصری، مدیر حوزه علمیه ولی‌عصر(عج) تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به اهمیت و جایگاه فقه، اظهار داشت: از جمله برنامه های مدرسه علمیه‌ ولی‌عصر(عج) تبریز ارتقاء سطح کیفی فقه است.


وی فقه و اصول را از جمله اساسی ترین دروس حوزه های علمیه عنوان کرد و افزود: ارتقاء سطح تعلیم و تعلم این قسم از علوم اسلامی در این مدرسه علمیه و توجه هرچه بیشتر به امر پژوهش و تحقیق در راستای تعمیق علوم اسلامی در مدرسه ولی‌عصر(عج) از برنامه های پیش رو است.


امام جمعه خسروشهر جذب اساتید کارآمد و متخصص در این زمینه را از قم و استان آذربایجان شرقی از جمله برنامه های عملی صورت گرفته در این راستا دانست و ادامه داد: اساتید و برنامه های طرح ریزی شده در این سال تحصیلی معطوف به ارتقاء سطح کیفی فقه و اصول است.


وی با تأکید بر نظم تحصیلی و دقت در تعلیم، تصریح کرد: از جمله بارزترین علت های موفقیت تحصیلی و ارتقاء سطح کیفی یک امر نظم و ترتیب در امور است.

 

حجت‌الاسلام ناصری نظم و تقوا را دو امر توأمان عنوان کرد و ابراز داشت: طلبه‌ با تقوا یک طلبه‌ای است که در نظم امور خود دقت لازم را داشته باشد و حق هر امری را ایفاء کند، یکی از بخش های تقوا، عدالت و رعایت حقوق نظم بخشیدن به زندگی و دقت در حضور منظم کلاس های درس است.


وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر تحصیل و تهذیب، آن ها را دو بال صعود طلبه دانست و اظهار داشت: اگر طلبه‌ای در تحصیل و تهذیب خود و اخلاق خود دچار ضعف باشد در جامعه نیز مقبولیت به مراتب کمی را برای خود رقم زده است.


مدیر مدرسه علمیه ولی‌عصر(عج) تبریز یک طلبه موفق را طلبه مهذب و عالم عنوان کرد و افزود: اخلاق خوش و رفتار نبوی سیره عملی طلبه باشد و همچنین طلاب با تحصیل دقیق علوم اسلامی، سعی در پر کردن خلاء های علمی و اعتقادی جامعه داشته باشند./854/302/ب2

ارسال نظرات