۲۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۲۸۸۸۲۴
امام جمعه بابل تاکید کرد؛

لزوم وحدت مسلمانان برای حمایت و دفاع از مسجدالاقصی

خبرگزاری رسا - امام جمعه بابل ضمن تاکید بر این مسأله که مسجد الاقصی مرز حکومت اسلامی است، گفت: اگر حرمت مسجدالاقصی از سوی صهیونیست های خبیث بشکند، دشمن صهیونیستی دیگر هیچ حد و مرزی برای حمله به اسلام و اماکن مقدس اسلامی نخواهد شناخت.
امام جمعه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام مجتبی روحانی، امام جمعه بابل در خطبه های نمازجمعه این هفته شهرستان بابل با اشاره به در پیش بودن روز عرفه بر لزوم اهتمام بر برپایی این مراسم معنوی در جای جای شهرستان تاکید کرد و گفت: روز عرفه روز برجسته ای است که در آن بر توجه به جای و تضرع به درگاه الهی تاکید شده است.


وی افزود: خوشا به حال افرادی که در روز عرفه از دعا بهره ببرند زیرا خدای متعال آن را از میان ایام برای دعا و طلب بخشش از درگاه الهی برگزیده است.


مسؤول شورای فرهنگ عمومی شهرستان بابل با بیان این مطلب که نگذارید در روز عرفه فرصت از دست برود، خاطرنشان کرد: یکی از ثمرات دعا به ویژه دعای پرفیض عرفه این است که استکبار درونی انسان را می شکند و نیاز انسان را به وجود پرودگار آشکار می سازد.


وی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و حماسه آفرینی رزمندگان، اظهار داشت: دفاع مقدس زمینه عزت ما را فراهم کرد و فرهنگ با عظمت مقاومت و ایستادگی را به ما یاد داد.


حجت الاسلام روحانی خودکفایی و استقلال نظامی را از دستاوردهای دفاع مقدس برشمرد و تصریح کرد: ما که در اوایل جنگ حتی سیم خاردار را از کشورهای دیگر تهیه می کردیم، به برکت دفاع مقدس امروز به خودکفایی بالای در عرصه نظامی رسیدیم  که امروز پیشرفته ترین تجهیزات نظامی در کشور ما تولید می شود.


وی افزود: برخی ها در کشور با استفاده از رسانه های خود در صدد شبهه افکنی در گرامیداشت رشادت های رزمندگان در دفاع از عزت و شرف ما هستند و با قلم های زهرآگین خود همه آن ارزشها و شهادت طلبی ها را زیر سوال می برند.


امام جمعه بابل با گرامیداشت سالروز بازگشایی مدارس و دانشگاه ها بر لزوم توجه به امر تحصیل و آموزش در کشور تاکید کرد و گفت: آغاز سال تحصیلی، شروعی تلاشی مضاعف برای جهاد علمی در کشور است تا از افت موجود آموزشی موجود در کشور فاصله بگیریم.


وی نیاز امروز کشور را بالا بردن توانایی های مختلف برشمرد و ادامه داد: بالا بردن کیفیت آموزشی در کشور به منظور نخبه پروری ضرورت امروز ما است.

 

حجت الاسلام روحانی بر لزوم توجه به برپایی جشن های عید سعید غدیر و اهتمام هیات های مذهبی، پایگاههای بسیج و دیگر نهادهای مردمی برای گرامیداشت این روز بزرگ تاکید کرد و خاطرنشان کرد: هیات های مذهبی باید در روز عید غدیر تمام توان خود را برای جشن های باشکوه این روز و چشاندن طعم شیرین عید بزرگ امامت و ولایت به کار ببرند.

 

وی با اشاره به تجاوزات و اقدامات دد منشانه رژیم صهیونیستی در مسجدالاقصی اشاره کرد و تصریح کرد: امروز رژیم صهیونیستی دست به هتک حرمت و فشارهای بی سابقه ای به مسجدالاقصی و مسلمانان مظلوم مدافع قبله گاه نخستین مسلمانان زده است.

 

امام جمعه بابل ضمن تاکید  بر این مسأله که مسجد الاقصی مرز حکومت اسلامی است، افزود: امروز مردم مسلمان با تمام توانشان در حفظ حریم این مسجد مقدس ایستاده اند و اگر حرمت این مسجد بشکند، دشمن صهیونیستی دیگر هیچ حد و مرزی برای حمله به اسلام و اماکن مقدس اسلامی نخواهد شناخت.


وی بر لزوم وحدت مسلمانان برای دفاع از مقدسات اسلامی تاکید کرد و تصریح کرد: رژیم صهیونستی دشمن اصلی جهان اسلام و غده سرطانی در این منطقه است که باید با وحدت همه مسلمانان از جای خود کنده شود./1313/201/ب1

ارسال نظرات