۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۲۸۸۷۱۱
گاردین:

افزایش حضور نظامی روسیه در سوریه طرحی برای مقابله با داعش است

خبرگزاری رسا ـ یک روزنامه انگلیسی گزارش کرد که افزایش حضور نظامی روسیه در سوریه در واقع طرح این کشور برای مقابله با تکفیری‌های «داعش» است.
سوريه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، برخی منابع مدعی شده‌اند که مسکو درصدد است حمایت خود را از دولت «بشار اسد» رییس‌جمهور سوریه بسط دهد و همین مسئله می‌تواند موجب شود که اداره جنگ به دست روسیه بیافتد.

 

روزنامه انگلیسی «گاردین» گزارش کرد، کاروان بزرگی از خودروهای روسی ظاهراً روز چهارشنبه (دیروز) از مرکز سوریه حرکت کرده‌اند و موجب شده تا برخی مدعی شوند که تجدید حمایت روسیه از دولت سوریه در نهایت موجب شود که مسکو به طور کارآمدی جنگ را اداره می‌کند.

 

طبق این گزارش، معارضان سوری مدعی شدند که کاروان حامل نظامیان روسی عازم حومه «حماه» سومین شهر سوریه شده‌اند.

 

کامیون‌های زرهی و نفربرها از جنوب لاذقیه در ساحل مدیترانه حرکت‌ کرده‌اند و یکی از منابع معارضان سوری مدعی شد: آنها اواسط صبح به سمت جنوب حرکت کردند. کامیون‌های زیادی با آنها بود.

 

گاردین ادامه داد: به طور جداگانه «بلینگ‌کت» گزارش کرد که تصاویر یک خودروی روسی در لاذقیه ثابت می‌کند که ساختار نظامی درحال شکل‌گیری است.

 

این گزارش می‌افزاید که افزایش فعالیت روسیه در میان یکسری اقدامات دیپلماتیک درباره آینده سوریه و تلاش‌های بین‌المللی برای مهار تکفیری‌های داعش در این کشور صورت گرفته است. در هفته‌های اخیر، مسکو میزبانی سران سعودی را برعهده داشته است و مقامات خود را به ریاض فرستاده است./982/ب101/د

ارسال نظرات