۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۱
کد خبر: ۲۸۸۶۱۶
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی:

آذربایجان شرقی دومین استان کشور در عرصه فعالیت های رسانه‌ای است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی وضعیت رسانه‌های استان را مطلوب دانست و گفت: استان آذربایجان شرقی بعد از تهران دومین استان کشور از جهت کمیت رسانه های مطبوعاتی، خبرگزاری ها و پایگاه‌های اطلاع رسانی است.
علي اکبر صفي پور مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، علی‌اکبر صفی‌پور، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، صبح امروز در نشست خبری معاون حقوقی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به ارائه گزارشی از وضعیت رسانه‌ها و مطبوعات استان پرداخت.


وی وضعیت رسانه‌های استان را مطلوب عنوان کرد و افزود: استان آذربایجان شرقی بعد از تهران دومین استان کشور از جهت کمیت رسانه های مطبوعاتی، خبرگزاری ها و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی است.


صفی‌پور ادامه داد: استان آذربایجان شرقی با داشتن 250 روزنامه، مجله، خبرگزاری، پایگاه اطلاع‌رسانی و دیگر موارد از جمله استان‌های فعال در عرصه رسانه و اطلاع‌رسانی و ایجاد ارتباط میان مردم و حاکمیت است.

 

وی با اشاره به برگزاری کنگره‌های بزرگ استانی و کنگره بین‌المللی استاد شهریار، ابراز داشت: در استان‌های مختلف کشور برای برگزاری کنگره‌های بزرگ، یک سازمان مشخص متصدی امر است، اما استان آذربایجان شرقی متولی ثابت برای برگزاری کنگره‌ها ندارد.


مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با تشکر از برگزارکنندگان کنگره استاد شهریار، ابراز داشت: حضور اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در اجرای کنگره استاد شهریار سال گذشته به جهت شرح وظایف اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بود، اما در کنگره امسال اداره فرهنگ و ارشاد متولی و همکار اجرایی نبوده است.


وی ادامه داد: برگزاری این کنگره امسال از سوی حوزه هنری انقلاب اسلامی بود، حوزه هنری به جهت احساس مسؤولیتی که داشت برگزاری کنگره امسال را با محوریت فرهنگ دینی و انقلابی بر عهده گرفت و از حوزه هنری جای تشکر باقی است.


صفی‌پور در پایان از برگزاری کنگره بزرگ استاد شهریار سال آینده از سوی بنیاد فرهنگ و هنر آذربایجان با مشارکت تمام دستگاه‌های مسؤول در فرهنگ خبر داد./854/202/ب2

ارسال نظرات