۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۲۸۸۳۸۸
رییس مجمع خیرین ستاد بازسازی عتبات خراسات رضوی:

زیارت قبور ائمه اطهار عامل تداوم مذهب تشیع است/ پیروزی انقلاب اسلامی آغاز یک نهضت بزرگ در بازسازی عتبات عالیات بود

خبرگزاری رسا‌ ـ رییس مجمع خیرین ستاد بازسازی عتبات خراسان رضوی گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی یک نهضت در بازسازی عتبات در عراق ایجاد شد که همواره این امر مهم و ارزشمند توسط ایرانی ها ساخته و نگهداری می شود چرا که عامل تداوم تشیع، قبور ائمه اطهار(ع) و زیارت ایشان است و به همین خاطر دشمنان اسلام تلاش دارند تا مانع تحقق بازسازی عتبات شوند.
ستاد بازسازي عتبات عاليات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، جعفر دهنوی، رییس سازمان بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی  در همایش بزرگ خیرین رابطین امور روحانیان روابط عمومی و خواهران خراسان رضوی که صبح امروز در محل سالن همایش آستان قدس رضوی برگزار شد، با اشاره به روند بازسازی صحن حضرت زهرا(س) در نجف، اظهار کرد: صحن حضرت با سرعت زیادی در حال پیشرفت، بخش زیادی از سفت کاری صحن به پایان رسیده در قسمت خدماتی حرم در حال پیش روی است.

 

وی افزود: تعداد 22 درب اتصال بین صحن حضرت زهرا(س) و رواق ابوطالب که به عنوان اولین ارتباط این صحن به حرم و صحن امام علی(ع) به شمار می رود در حال ساخته شدن در مشهد است که حدود دو ماه دیگر به اتمام می رسد؛ تعمیرات داخل ضریح مطهر امام علی(ع) و صندوق شریف در حال ترمیم است.

 

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی با اشاره به روند اجرایی فعالیت های در حال اجرا کربلا، گفت: ستادهای بازسازی عتبات در حال توسعه فضای زیارتی اطراف کربلا هستند که در حال استحکام سازه ها هستند و تلاش می شود برای دهه اول محرم به اتمام برسد؛ ساخت بیمارستان امام زین العابدین(ع) در کربلا نیز رو به اتمام است.

 

دهنوی با اشاره به  صحن امام رضا(ع) در کاظمین به عنوان پروژه خاص خراسان رضوی، اظهار کرد: فاز یک طراحی به اتمام رسیده و تصوب شد و فازم دوم نیز در حال اجراست و در مهر یا آذر ماه جاری تحویل زمین و تجهیز کارگاه برای آغاز به کار پروژه و ساخت، انجام می شود.

 

وی با بیان این که سامرا به عنوان محل تولد، زندگی، شهادت و دفن امام است، خاطر نشان کرد: تمام داربست های اطراف گنبد و داخل آن را باز کردند و نمایی که امروز از مضجع شریف امامین سامرا مشاهده می شود در واقع نمای ایثار، مقاومت و جان فشانی ملت ایران و با همراهی ملت غیور عراق است.

 

شیعه در حال جهانی شدن است

رییس سازمان بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی با تاکید این که امروز شیعیان در دنیا سربلند هستند و شیعه در حال جهانی شدن است، افزود: ستاد اربعین در سراسر کشور تشکیل شده است و در خراسان رضوی با ایجاد دو کمیته پشتیبانی با ریاست استاندار و کمیته اجرایی و در بحث جمع آوری و جذب مشارکت برای 500 هزار نفر، بر عهده ستاد بازسازی عتبات عالیات قرار دارد.

اکبر صابری فر، رییس مجمع خیرین ستاد بازسازی عتبات خراسان رضوی در ادامه این همایش با تشریح سایقه تاریخی بازسازی عتبات، اظهار کرد: پیامبر(ص) در آخرین لحظات عمر خویش به قرآن و عترت اشاره داشتند ولی دشمنان اسلام چون نتوانستند  قرآن را مورد هدف قرار دهند، اهل بیت پیامبر(ص) را نشانه گرفتند و همه تلاش خود را برای تخریب قبور ایشان تا کنون به کار گرفته اند.

رییس مجمع خیرین ستاد بازسازی عتبات خراسان رضوی در ادامه حرم اهل بیت(ع) را عامل اصلی استقلال تشیع و عترت دانست و خاطر نشان کرد: پس از حکومت های مخالف اسلام از جمله بنی امیه، بنی مروان و بنی عباس، انگلیسی ها با ایجاد مسلک هایی علیه تشیع مانند وهابیت وارد کار شدند و شعار تمام این ها تخریب قبور ائمه(ع) بود چرا که می دانستند اگر مسلمانان و شیعیان به این مکان های مقدس و وجود مطهر ایشان رجوع کنند، آن ها نمی توانند به اهداف شوم خود و موفقیت دست پیدا کنند.


وی با اشاره به نقش مرحوم شیخ بهایی در بازسازی عتبات عالیات، افزود: ایرانیان از قرن هفتم و هشتم به صورت فعال تری توانستند در بازسازی عتبات در عراق ورود پیدا کنند و به دستور نادرشاه افشار قسمت اعظمی از صحن حضرت علی(ع) ساخته شد و این بازسازی های زمانی انجام شد که ایرانی ها پول و ثروتی نداشتند و برخی  اندک اندوخته خود را به این مهم اختصاص می دادند.

رییس مجمع خیرین ستاد بازسازی عتبات خراسان رضوی، هنر معماری ایرانی را در جهان بی نظیر خواند و تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی یک نهضت بازسازی عتبات در عراق ایجاد شد که پرچمدارش خیرین و مردم هستند و همواره این امر مهم و ارزشمند توسط ایرانی ها ساخته و نگهداری می شود چرا که عامل تداوم تشیع،قبور ائمه(ع) و زیارت ایشان است، زیارتی که به عنوان نزدیک ترین و کوتاه ترین راه برای هدایت انسان ها از گمراهی به شمار می رود.

صابری فر افزود: دشمن می خواهد مانع رشد، ارتقا و توسعه عتبات عالیات شوند چرا که به خوبی از آثار فوق العاده ارتباط مسلمانان با حرم ائمه(ع) اطلاع دارند و به همین دلیل است که امروز دشمن شیعه هراسی را تشکیل داده و شیعه بودن یمنی ها تنها دلیل جنایات وحشیانه نسبت به آن ها است./844/202/ب3

ارسال نظرات