۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۸
کد خبر: ۲۸۸۲۷۲
در حرم حضرت حسین بن موسی الکاظم؛

گرامیداشت سالروز ازدواج امام علی و حضرت زهرا در طبس برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س)، ویژه برنامه ای در حرم مطهر حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) برگزار شد.
مراسم سالروز ازدواج حضرت علي(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) در حرم حضرت حسين بن موسي الکاظم(ع)

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س)، ویژه برنامه ای در حرم مطهر حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) در شهرستان طبس برگزار شد.

 

این ویژه برنامه در جمع زائران و مجاوران با سخنرانی حجت الاسلام تیرگانی مسؤول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج طبس برگزار شد.


وی با اشاره به فرمایش پیامبر اکرم(ص) که می فرمایند: «ازدواج سنت من است و هر کسی از این سنت پیروی نکند، از من نیست» اظهار کرد: ازدواج یک امر الهی است و اساس زندگی سعادتمند و صالح در گرو ازدواج سالم است.


تیرگانی سپس با اشاره به آیه «و از آیات لطف الهی این است که از نوع خودتان همسرانى براى شما آفرید تا با او درد دل کنید و آرامش پیدا کنید و میانتان دوستى و رحمت نهاد، آرى در این نعمت براى مردمى که مى‏اندیشند قطعا نشانه‏هایى است»، خاطر نشان کرد: متاسفانه دشمنان امت اسلامی با اهداف شوم سست کردن پایه های خانواده را دنبال می کنند که باید مراقب بود.


وی در پایان جوانان را به الگو قرار دادن حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) در ازدواج، ازدواج آسان و سالم و به دور از تشریفات، رعایت عفت و حجاب و خدمت به همسر که مسبب تداوم سلامت جامعه اسلامی خواهد بود، توصیه کرد./1308/102/ب1


منبع: پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی

ارسال نظرات