۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۲۸۷۷۹۸
واکنش آیت الله یزدی در پی حادثه اخیر مکه مکرمه:

وهابیت لیاقت مدیریت سرزمین وحی را ندارد

خبرگزاری رسا ـ رییس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به حادثه اخیر شهر مکه مکرمه و جان باختن شماری از زائران خانه خدا گفت: این حادثه نشان از ضعف مدیریت عربستان است و نشان می دهد که وهابیت لیاقت مدیریت سرزمین وحی را ندارد.
آيت الله محمد يزدي آيت الله محمد يزدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمد یزدی، رییس مجلس خبرگان رهبری در آغاز درس خارج فقه خود در شهر مقدس قم، به حادثه اخیر مکه مکرمه اشاره کرد و درگذشت شماری از زائران را تسلیت گفت.


وی ضمن ابراز همدردی با آسیب دیدگان و مجروحان این حادثه، به خانواده جان‌باختگان نیز تسلیت گفت و افزود: این حادثه بسیار تلخ بود که براثر یک طوفان شدید شماری از زائران ایرانی و سایر کشورهای اسلامی جان خود را از دست دهند و یا مجروح  شوند.


رییس مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در هر حال تسلیت به بازماندگان شهدای این حادثه، یک وظیفه است. خداوند همه آنها را اهل نجات و سعادت قرار دهد به خصوص شیعیان که در این حادثه جان باختند. به یقین جان باختگان این حادثه اجر شهادت را دارند.


وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: این حادثه دردناک نشان داد که مسؤولان عربستانی در مدیریت ضعف دارند. سعودی ها باید بدانند که ایام حج، مسلمانان زیادی در سرزمین وحی حضور پیدا می کنند و باید به گونه ای برنامه ریزی کنند تا چنین حوادث ناگواری رخ ندهد.

 وی ادامه داد: وهابیت به دلیل تفکر انحرافی که دارد نمی تواند بر سرزمین وحی مدیریت کند. عقیده واقعی ما این است که اینها حق مدیریت سرزمینی که متعلق همه مسلمانان است را ندارند./917/302/ع

ارسال نظرات