۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۸
کد خبر: ۲۸۷۶۷۱
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی:

اعتلای اسلام با جهاد علمای بزرگی همچون آیت الله انواری صورت گرفت

خبرگزاری رسا ـ دادستان کل کشور گفت: اعتلا و پایداری اسلام با جهاد علمای بزرگی همچون آیت الله انواری چه قبل از پیروزی انقلاب با شکنجه‌ها و زندان‌هایی که متحمل شده بود و چه بعد از آن در دفاع از اعرف معروفات به بار نشست.
حجت الاسلام سيد ابراهيم رئيسي

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین رئیسی دادستان کل کشور در آیین نکوداشت آیت الله "محمدباقر انواری" که شب گذشته در مسجد جامع نارمک تهران برگزار شد، به بیان ابعاد عملکردی امام جواد(ع) در راستای انسان‌سازی و مبارزه با ظلم و فساد پرداخت و گفت: امامان ما و به تبع علمای شیعه در راستای تبلیغ دین اسلام و تشیع در طول قرن‌ها رنج و مشقت‌ها بسیاری را متحمل شدند تا توانستند اسلام را سینه به سینه منتقل کنند.

 

وی اضافه کرد: دوران امامت امام جواد(ع) که از سنین کودکی ایشان آغاز شد برای مردم سراسر برکت و راهنما بود. نقش امام که بنا به مشیت الهی برگزیده شده بود، ظلم ستیزی، تربیت نفوس مستعده و تحکیم جایگاه ولایت بود.

 

رئیسی خاطرنشان کرد: اعتلا و پایداری اسلام با جهاد علمای بزرگی همچون آیت الله انواری چه قبل از پیروزی انقلاب با شکنجه‌ها و زندان‌هایی که متحمل شده بود و چه بعد از آن در دفاع از اعرف معروفات به بار نشست و علما حق هدایت بر گردن شیعیان را دارند.

 

دادستان کل کشور تصریح کرد: آیت الله محی الدین محمد باقر انواری از علمای بزرگی بود که علاوه برای تلاش برای اعتلای شیعه در مبارزات علیه رژیم طاغوت لحظه‌ای فروگذار نبود.

 

وی با بیان اینکه این عالم برجسته انسانی، با اخلاص و بدور از کبر و دنیا طلبی بود، تاکید کرد: شاگرد پروری و تربیت شاگردان برجسته در دین از بارزترین خصوصیات این عالم فقید بود که توانست شاگردان بسیاری در مکتب دین تربیت کند.

 

رئیسی تصریح کرد: این عالم بزرگ در جریان مبارزات پیش از انقلاب از سالهای 1340 به بعد فعالانه حضور داشته و در جلسات دینی، مردم را برای قیام علیه حکومت ستم شاهی تشویق می‌کرد.

 

وی بیان کرد: در جریان قیام 15 خرداد و دستگیری امام خمینی(ره) بسیاری از علمای طراز اول حوزه‌های علمیه قم، مشهد و سایر شهرستان‌ها در اعتراض به اقدامات رژیم به تهران مهاجرت کرده و خواستار آزادی بی قید و شرط امام شدند.

 

شایان ذکر است، آیت الله "محمدباقر محی الدین انواری" در سال 1305 در شهر قم در خانواده‌ای که اجداد پدری‌اش همگی اهل علم و روحانی بودند دیده به جهان گشود و در سال 1310 در پی مأموریت پدر به جهت تبلیغ و نشر معارف اسلامی به همراه خانواده عازم همدان شد.

 

آیت الله انواری از جمله کسانی بود که به ماهیت منافقانه اعضای سازمان مجاهدین خلق پی برد و پس از اعلام رسمی تغییر ایدئولوژی از سوی آنان به مخالفت با آنان پرداخت و اواسط بهمن 1355 به همراه جمعی از همرزمانش از زندان آزاد و مجددا مبارزه را پی گرفت و به عنوان عضو روحانیت مبارز در شکل گیری جریانات سالهای 56 و 57 سهیم بود./1330/د101/ی

منبع: خبرگزاری دفاع مقدس

ارسال نظرات