۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۹
کد خبر: ۲۸۷۱۱۷
استاد حوزه علمیه تشریح کرد؛

ویژگی‌های یاران امام زمان

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام هاشمی نژاد با اشاره به نورانیت و قوت قلب یاران حضرت حجت، گفت: یاران حضرت حجت به جهت اعمال حسنه و دوری از معاصی الهی از قلبی نورانی برخوردارند.
حجت الاسلام هاشمي نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام سید حسین هاشمی نژاد، خطیب توانا و استاد اخلاق، شب گذشته در جمع نمازگزاران مسجد شعبان تبریز، با اشاره به واژه خیرات در روایات و منابع دینی، ولایت را از خیرات دانست و اظهار داشت: رسول گرامی اسلام خیرات را ولایت عنوان می کند.

 

وی با اشاره به ویژگی یاران حضرت حجت بن الحسن العسگری، ابراز داشت: در روایات معصومان(ع) یاران حضرت ولی‌عصر(عج) را تعبیر به گنج و کنوز آورده است، از بارزترین ویژگی گنج پنهان بودن آن است، یاران حضرت در میان مردم ناشناخته و پنهان هستند.

 

حجت الاسلام هاشمی نژاد با تأکید بر ذکر صلوات، این ذکر را مشکل گشای بسیاری از مشکلات و ناگواری های زندگی بشر عنوان و تصریح کرد: در این ذکر شریف گشایش است، بسیاری از بزرگان کرامت خود را از این ذکر داشتند.

 

وی ذکر صلوات را کلید حل مشکلات دانست و ادامه داد: یاران حضرت حجت بن الحسن العسگری شخصیت هایی نورانی هستند، وجود آن ها مانند خورشید می درخشد و در تاریکی ها و ظلمات بر سیاهی ها می تابند و روشنایی می بخشند.

 

این خطیب توانا با اشاره به نورانیت قلوب یاران حضرت ولی‌عصر(عج)، تصریح کرد: قلوب آن بزرگواران به جهت دوری از معاصی و گناه از نورانیت برخوردار است و سیاهی و تاریکی از قلب و جان آن ها به جهت پاکی وجودشان دور است.

 

وی عمل به حسنات و نیکی و ترک معاصی را در نورانیت قلب مؤثر دانست و خاطرنشان کرد: گناهان، لقمه حرام، غیبت، نمامی و دیگر معاصی دل را تاریک می کند و از مشاهده حقیقت و تشخیص حقانیت امور باز می دارد.

 

حجت الاسلام هاشمی نژاد با اشاره به قوت قلبی و استقامت درونی یاران ولی‌عصر(عج)، افزود: در روایات از قلوب یاران حضرت تعبیر از پاره‌ای از آهن آورده شده است، که به معنای شجاعت و قدرت قلبی آن های می باشد.

 

وی حضرت ولی‌عصر(عج) را ناظر بر اعمال شیعیان دانست و ابراز داشت: شیعیان چشم حضرت را ناظر بر اعمال خود بدانند و از معصیت و سوق به سمت گناه خود را بازدارند و با معصیت دل حضرت را به درد نیاورند./854/202/ب1

ارسال نظرات