۲۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۲۸۷۰۴۱

طرح فرانسه با عنوان «منطقه آزاد» جهت تجزیه سوریه

خبرگزاری رسا ـ بحران پناهندگان سوری دستاویزی برای فرانسه فراهم آورد تا با طرح گزینه ارائه کمک به «مناطق آزاد شده» از اشغال داعش به دنبال هدف اصلی یا همان تقسیم سوریه باشد.
فابيوس

 

به گزارش خبرگزاری رسا، فرانسه با سوء استفاده از بحران پناهندگان سوریه، افکار عمومی را فریب داده و اعلام کرد پذیرش پناهندگان فراری از جنگ در سوریه و عراق به معنی  پیروزی داعش خواهد بود.

 

«لوران فابیوس» وزیر خارجه فرانسه نیز با مطرح کردن ادعاهایی مانند «تنوع طایفه ای» در حاشیه کنفرانس بین المللی «قربانیان اقدامات خشونت آمیز طایفه ای و نژادی در خاورمیانه» تاکید کرد هدف از این کنفرانس این است که خاورمیانه همچنان تنوع خود را حفظ کرده و مسیحیان و ایزدی‌ها در آن حضور داشته باشند.

 

اما وی با اشاره به یکی از مهمترین و خطرناکترین اهداف حمله آمریکا به عراق و سوریه که خود فرانسه نیز با قدرت در آن شرکت دارد، تاکید کرد که تعداد زیادی از کشورهای جهان در  آینده از تعهدات مالی برای پروژه‌های بازسازی زیر ساخت‌ها و خدمات اساسی و یا آموزش پلیس داخلی در مناطقی آزاد شده از سلطه داعش خبر خواهند داد.

 

این اظهارات خطرناک در مورد آنچه فابیوس آن را «مناطق آزاد شده » برشمرد نخستین اظهارات غربی واضح و مستقیم مبنی بر سوق یافتن به تقسیم سوریه است و این چیزی است که به گفته ناظران پیش از ایجاد منطقه حائل برای حمایت از اقلیت ها صورت خواهد گرفت.


 این سخنان بهانه ای است که فابیوس از آن برای متقاعد کردن افکار عمومی اروپا و جهان به صحت اقدامات نظامی آمریکا، فرانسه و انگلیس و نیز سایر کشورهای ائتلاف در سوریه بر زبان آورد.

 

وزیر خارجه فرانسه از مناطق آزاد شده از سلطه داعش سخن گفت بدون اینکه دقیقا مشخص کند که چه کسی این مناطق را آزاد کرده و یا خواهد کرد؟ چه کسی در آنجا مستقر خواهد شد و از آن حمایت خواهد کرد؟ ارتباط  مناطق مزبور با مرکز حکومت در دمشق بر اساس قانون بین المللی چیست؟

 

روشن است که فابیوس حضور سایر گروه های تروریستی به اصطلاح «خوب و درست» را در مناطق آزاد شده مشکلی نمی بیند از همین رو مانعی برای ارائه کمک های انسان دوستانه به آنجا نیز وجود ندارد زیرا اقلیت های مورد نظر او در این مناطق حضور دارند./982/ب101/د

ارسال نظرات