۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۲۸۶۸۸۳
رییس سازمان بسیج مستضعفین کشور:

با لبخند به دشمن سرمایه‌های اقتصادی وارد کشور نمی‌شود

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان بسیج مستضعفین کشور با تاکید بر این‌که با لبخند به دشمن سرمایه‌های اقتصادی وارد کشور نمی‌شود، گفت: باید به جای التماس به خارجی‌ها به دنبال اصلاح اقتصاد داخلی باشیم.
سردار نقدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، سردار محمدرضا نقدی، رییس سازمان بسیج مستضعفین کشور ظهر امروز در دومین مجمع بسیج استان قزوین که در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب گفت: استکبار جهانی برای نفوذ در افکار عمومی ملت ایران برنامه دارد و تا به امروز دشمنان ایران اسلامی با ابزارهایی چون ترور، تحریم، جنگ و تهاجم فرهنگی به دنبال تسلط بر ایران بودند.

رییس سازمان بسیج مستضعفین کشور در ادامه با بیان این‌که غربی‌ها با دو روش به دنبال نفوذ در افکار عمومی مردم هستند، اظهار کرد: دشمن با ادراک سازی به دنبال این است که  نتیجه مبانی اسلام، حاکمیت دینی و ولایت فقیه را فساد، بدبختی و تنش‌های اجتماعی نشان دهد.

وی در ادامه افزود: جریان دیگری در کشور به دنبال این است که آسایش و رفاه اقتصادی را در راستای تسلیم شدن در برابر زورگویی‌های غربی‌ها نشان دهد و وعده‌هایی دروغین همچون ایجاد فرصت شغلی، رفع بیکاری و پیشرفت کشور را شعار می‌دهند.

نقدی با بیان این‌که امروز باید با زبان اقتصادی یا مردم حرف زد، تصریح کرد: در شرایط امروز که دشمن اهرم اقتصادی را زمینه‌ای برای فشار به ایران تشخیص داده باید این سوال را مطرح کرد که آیا بهبود رابطه ایران با آمریکا موجب پیشرفت کشور می‌شود؟

رییس سازمان بسیج مستضعفین بیان کرد: یک بٌعد از اقتصاد به ظرفیت‌های داخلی و فعال کردن حوزه تولید توجه داشته و بُعد دیگری از آن دارای نگاه عاریتی و برگرفته از حمایت‌های خارجی است.

وی نگاه به خارج را بی‌ثمر دانست و تصریح کرد: با لبخند به دشمن سرمایه‌های اقتصادی وارد کشور نمی‌شود بلکه سرمایه به سمت سودآوری می‌رود و سرمایه‌گذار کاری به خیر و شر سیاسی ندارد.

سردار نقدی با تاکید بر این‌که در نظام سرمایه داری دولت‌ها عامل سرمایه نیستند، خاطرنشان کرد: سرمایه قانون دولتی نمی‌شناسد و تاثیرگذاری آن در فضایی است که قوانین موجود ضدتولید نباشد.

رییس سازمان بسیج مستضعفین با انتقاد از رکود سرمایه‌گذاری در کشور گفت: امروز در خوشبینانه‌ترین حالت 15 هزار شرکت تولیدی در کشور و 600 کارخانه در قزوین تعطیل شده است، بنابراین به جای نگاه به بیرون از کشور باید به دنبال بازکردن گره‌های اقتصادی باشد.

این مسؤول با بیان اینکه با تغییر سیاست خارجی نمی‌توان معضلات اقتصادی کشور را حل کرد عنوان کرد: باید توجه داشت که حل مشکلات اقتصادی نیازمند راه حل اقتصادی است نه راهکار سیاسی؛ ما هر چقدر از ارزش‌های خود کوتاه بیاییم به دشمنان چراغ سبز نشان می‌دهیم.

وی اذعان کرد: اگر دولت زمینه سرمایه‌گذاری در داخل از کشور را فراهم کند سودآوری و فعال شدن به دنبال آن ایجاد می‌شود؛ باید به جای التماس به خارجی‌ها به دنبال اصلاح اقتصادی در داخل باشیم.

سردار نقدی در پایان با بیان این‌که تجربه نشان داده است که همواره از دل مقاومت در برابر تحریم‌ها به پیشرفت خواهیم رسید، گفت: این‌که ایران با تعامل با غرب به پیشرفت اقتصادی می‌رسد سرابی بیش نیست و باید با روشنگری جلوی این تفکر که ارتباط با غرب مشکلات را حل می‌کند را بگیریم./955/202/ب3

ارسال نظرات