۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۵
کد خبر: ۲۸۶۱۵۴
مسؤول مدرسه علمیه امام حسن مجتبی بابل:

طلبگی نعمتی ارزشمند برای قرار گرفتن در زمره سربازان حضرت ولی عصر است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول حوزه علمیه امام حسن مجتبی(ع) بابل توجه به خودسازی‌های درونی و تقوای الهی را عامل پیش برنده در راه تحصیل در علوم دینی دانست و گفت: طلبگی نعمتی ارزشمند برای قرار گرفتن در زمره سربازان حضرت ولی عصر است.
حسن فلاح بابلي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام حسن فلاح، مسؤول مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) بابل در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید این مدرسه با اشاره به جایگاه فراگیری علوم دینی و اهمیت آن گفت: انسان باید از فرصت حضور در حوزه‌های علمیه و کسب معرفت و علوم دینی شکرگزار باشد، زیرا طلبگی نعمتی ارزشمند برای قرار گرفتن در زمره سربازان حضرت ولی عصر(عج) است.
 
وی با بیان اهمیت علم آموزی در اسلام به روایتی از امیرمؤمنان(ع) در این باره پرداخت و افزود: انسان عاقل، طالب کمال و انسان جاهل دنبال مال و ارزش های مادی و دنیوی است.
 
استاد حوزه و دانشگاه کمال‌گرایی را در ذات انسانها دانست و خاطرنشان کرد: تمامی انسان‌ها فطرتاً به دنبال کمال هستند، اما تفاوت انسان‌ها در نوع نگاه به زندگی است که چه چیزی را برای خود به عنوان کمال بپندارند.
 
وی به نگاه مادی‌گراها از کمال و ارزشمند دانستن امور مادی اشاره کرد و ادامه داد: برخی از انسان‌ها به خاطر غفلت از امور معنوی، امور ظاهری و مطامع دنیایی را ارزش می‌دانند و همواره به دنبال آن هستند اما پس از کسب آن ، همچنان رضایت درونی پیدا نمی کنند.
 
حجت الاسلام فلاح به نگاه اسلام به کمال مطلوب انسان اشاره و تصریح کرد: در نگاه امیرمؤمنان(ع)، بر خلاف اندیشه مادی گراها ارزش های مالی در مقابل کمال قرار می گیرد و فاقد ارزش کمال گرایانه عنوان می شود.
 
وی با بیان این مطلب که در راه کمال گرایی معنوی سه مانع بزرگ وجود دارد، افزود: همت کوتاه، کم بودن چاره و ضعیف بودن اراده به تعبیر امام صادق(ع)، سه مانع بزرگ برای رسیدن به کمال حقیقی است.
 
استاد حوزه علمیه بابل اظهار داشت: ره پویان راه کمال باید برای رسیدن به مقامات عالی با همت بلند، اراده قوی و چاره‌اندیشی بجا و مناسب همه موانع کمال را پشت سر بگذارند تا به درجات عالی از جمله مراتب بالای علمی دست یابند.
 
وی تلاش و پشتکار را بسیار مهم‌تر از استعداد ذاتی عنوان کرد و ادامه داد: اغلب کسانی که به مقامات عالی علمی دست پیدا کردند، دارای استعداد و حافظه قوی نبودند بلکه با عزمی استوار و خریدن سختی‌ها به جان همراه با صبر و استقامت، پله‌های ترقی را پشت سر گذاشتند.
 
حجت‌الاسلام فلاح توجه به خودسازی‌های درونی و تقوای الهی را عامل پیش برنده در راه تحصیل در علوم دینی دانست و تأکید کرد: هر کس تقوای الهی پیشه کند، خداوند راه نجاتی برای او فراهم می‌کند و روشن‌بینی خاصی را در پرتو نور ایمان برای شناختن صره از ناصره به او عنایت می‌کند.
 
وی افزود: طلاب در کنار تلاش و مجاهدت برای تحصیل علم به امور معنوی و خودسازی‌های درونی نیز توجه داشته باشند.
 
مسؤول مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) بابل دنیا را فرصتی محدود برای کسب نعمت‌های نامحدود عنوان کرد و ادامه داد: کسانی که به خوبی از لحظه لحظه فرصت عمر در دوران جوانی بهره بگیرند، برای آینده خود ذخیره ارزشمند فراهم می‌کنند زیرا زیرساخت معنوی و فکری انسان در دوران جوانی شکل می‌گیرد و مستحکم می‌شود./1313/202/ب2
ارسال نظرات