۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۳
کد خبر: ۲۸۵۹۲۹
استاد حوزه علمیه خواهران:

ایام حج بهترین فرصت برای تربیت و خودسازی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه خواهران کرمان گفت: طواف کردن خانه خدا به معنای توحیدی بودن دین اسلام است چرا که همه مسلمانان از هر رنگ، قوم، و نژادی از سراسر عالم با طواف کردن این خانه در برابر پروردگار یکی می‌شوند.
ایام حج بهترین فرصت برای تربیت و خودسازی است

خانم محمدی استاد حوزه علمیه خواهران کرمان درگفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، گفت: ایام حج بهترین فرصت برای تربیت و خودسازی فردی و اجتماعی است.

وی ادامه داد: این عبادت با زوایایی گسترده پر از راز و رمزهای فراوانی است که هر یک بیانگر نمادی از توحید است.

این استاد حوزه با بیان اینکه خداوند متعال تاکید ویژه ای برای رفتن به حج کرده است، افزود: طواف کردن خانه خدا به معنای توحیدی بودن دین اسلام است چرا که همه مسلمانان از هر رنگ، قوم، و نژادی از سراسر عالم با طواف کردن این خانه در برابر پروردگار یکی می شوند.

وی با اشاره به بخش پایانی آیه 2 سوره مائده که خداوند متعال می‌فرماید: «... وَ تَعاوَنُوا عَلَی الْبِرِّ وَ التَّقْوی‏ وَ لا تَعاوَنُوا عَلَی الْإِثْمِ وَ الْعُدْوانِ وَ اتَّقُوا اللَّهَ إِنَّ اللَّهَ شَدیدُ الْعِقابِ ، ... و در هر کار خیر و تقوا یکدیگر را یاری دهید و بر گناه و تجاوز همکاری نکنید، و از خدا پروا نمایید، که همانا خداوند سخت کیفر است»، ابراز کرد: دین مبین اسلام دین هم‌گرایی، همکاری و تعاون است.

این استاد حوزه اظهار داشت: مسلمانان اگر تنها به همین یک دستور قرآنی به صورت کامل عمل کنند و در کارهای خوب و نیک با هم مشارکت و همکاری داشته باشند، جامعه اسلامی جامعه‌ای زنده، پیشرفته و ایده‌آل خواهد شد.

وی با بیان اینکه اقامه نماز و پرداخت زکات از مصادیق مهم نیکی به شمار می‌رود، عنوان کرد: اگر همه افراد با ایمان، زکات واجب و مستحب خود را بپردازند، دیگر نیازمندی در جامعه باقی نخواهد ماند.

محمدی با اشاره به حدیثی از امام علی(ع) مبنی بر اینکه «دست خدا با جماعت است»، حل مشکل اشتغال به عنوان بزرگ‌ترین مشکل کنونی جامعه را مستلزم همکاری و تعامل همگانی دانست و تأکید کرد: در صورتی که همه اهالی شهرها و روستاها برای عمران و آبادی منطقه خود تعامل و مشارکت داشته باشند، بسیاری از مشکلات حل و همه مناطق آباد و توسعه یافته خواهد شد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: همه ما برای درک عظمت قیام و دولت عدل گستر حضرت مهدی (عج) نیاز به آمادگی، تربیت و خودسازی داریم.

محمدی حضور حضرت ولی عصر(عج) رادر این کنگره عظیم مسلمین،مظفر دانست و گفت:حجی که رهبر معظم انقلاب در آن حضور نداشته باشند حجی ناقص خواهد بود زیرا وجود انسجام اسلامی بدون محوریت حجت خدا معنا و مفهومی نمی‌یابد./9705/302/ب3

ارسال نظرات