۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۸
کد خبر: ۲۸۵۶۵۰
دبیر اجرایی کنگره شهدای دانشجوی خراسان رضوی:

دانشجویان به نشر عقاید و آرمان‌های شهدا اهتمام ورزند

خبرگزاری رسا ـ دبیر اجرایی کنگره شهدای دانشجوی خراسان رضوی گفت: دانشجویان بسیجی باید با الهام گرفتن از کردار و رفتار شهدای انقلاب در صدد نشر عقاید و آرمان های آن ها باشند.
شهدا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد حسن مسعودی، کارشناس رسانه در نشست بسیج، دانشجو و رسانه که بعد از ظهر امروز در محل سالن صبا صداوسیما برگزار شد به بررسی شبکه های مجازی و رسانه های تصویری پرداخت و اظهار کرد: این نشست با هدف ارتقای سطح سواد رسانه ای و رسانه شناسی برگزار شد و باید به این نکته توجه و تأمل کرد، آن قدر که رسانه ها الگو و روش ها را رقم می زنند محیط های اجتماعی و فضای رسانه ای تجربه زندگی شما را رقم می زنند.

 

بازنمایی رسانه، افراد را به مرور از تجربه واقعی دور می کنند

وی یادآور شد: حوزه ارتباطات، رسانه ها و فضای مجازی بازنمایی واقعیت هایی است که رسانه ای شده اند و رسانه ها به طور ذاتی می توانند واقعیات را منتقل کنند از طرفی رسانه های تصویری مثل شبکه های اجتماعی به صورت ذاتی نمی توانند واقعیت را آن طور که هست به مخاطب منتقل کنند.


کارشناس رسانه و ارتباطات تصریح کرد: بازنمایی رسانه، افراد را به مرور از تجربه واقعی دور می کنند که در این زمینه اندیشمندانی حوزوی نظریه پردازی کرده اند و بخشی از این نظریه پردازی اشاره به رسانه دارد.


مسعودی با بیان این که رسانه ها، شبکه های اجتماعی، رادیو و تلویزیون از لحاظ روانی مخاطب را تغییر می دهند، خاطرنشان کرد: نسل جدید شبکه های اجتماعی نسلی کاملا متفاوت هستند و ضرورت دارد که جهت انتقال مفاهیم دینی به این حوزه ورود پیدا کنیم چرا که می توانند بر روی ذهن اثرات خود را بگذارند و اگر نتوانیم این اثرات را تشخیص دهیم نمی توانیم ورود به انتقال مفاهیم دینی داشته باشیم.


وی در ادامه  اظهار کرد: باید بتوانیم برنامه ریزی شده عمل کنیم و روش های معکوسی پیام، نشانه های تصویری و لایه های پنهانی پیام را یاد بگیریم؛ اگر خواسته باشیم مفاهیم دینی را به مخاطب منتقل کنیم باید با زبان تصویر، متد این مفاهیم را منتقل کنیم.


کارشناس رسانه و ارتباطات با اشاره به استفاده از زبان تصویر به عنوان راه کارهای مهندسی معکوس برای انتقال پیام های رسانه ای، تصریح کرد: صنعت سینمایی ما از صنعت رسانه های غربی عقب افتاده است و ما باید توانایی دفاع در مقابل مفاهیم غرب را پیدا کنیم و از یک مخاطب منفعل به یک مخاطب فعال تبدیل شویم.


در ادامه  این نشست، حسن رضایی، دبیر اجرایی کنگره شهدای دانشجو خراسان رضوی با اشاره به جانفشانی های شهدای دانشجو به ویژه دانشجویان زندانی در بازداشت گاه های رژیم پهلوی، گفت: دانشجویان بسیجی باید با الهام گرفتن از کردار و رفتار شهدای انقلاب در صدد نشر عقاید و آرمان های آن ها باشند.


رضایی با بیان این که دانشجویان بسیجی باید از فرصت آشنایی با سواد رسانه ای و رسانه شناسی به خوبی استفاده کنند، افزود: زندگی نامه گهربار شهیدان قابلیت ساختن ده ها مستند الهام بخش را برای نسل جوان پیش رو قرار می دهد.


وی تصریح کرد: کنگره شهدای دانشجو آمادگی دارد با ارائه زندگی نامه شهدای انقلاب و شهدای هشت سال دفاع مقدس دانشجویان بسیجی را در ساختن و تولید آثار مستند درباره زندگی شهیدان یاری کند.


گفتنی است، این نشست به همت دفتر نمایندگی خراسان اداره کل پژوهش های اسلامی صداوسیما و با مشارکت بسیج دانشجویی دانشگاه های مشهد و کانون هنر و رسانه موسسه آموزش عالی خراسان عصر امروز در مجموعه فرهنگی و هنری صبا برگزار شد./859/202/ب1

ارسال نظرات