۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۶
کد خبر: ۲۸۵۱۹۶
رجبی دوانی:

فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جدید انتقال داده شود

خبرگزاری رسا ـ استاد تاریخ اسلام گفت: مردم ما در تشییع شهدای غواص نشان دادند که اجازه نخواهند داد سرزمین امام زمان (عج) و رهبری الهی نظام جمهوری اسلامی به سرنوشت دوران امامت امام حسن(ع) و امام علی(ع) دچار شود.
رجبي دواني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمدحسین رجبی دوانی استاد تاریخ اسلام در گردهمایی آزادگان غواص عملیات کربلای 5 که پیش از ظهر امروز پنجشنبه 12 شهریور ماه در سالن کوثر صدا و سیما برگزار شد، گفت: شهیدان برای ورود به بهشت نیاز به حساب و کتاب ندارند و بدون نوبت وارد بهشت می شوند.

 

وی در ادامه با اشاره به مقام و جایگاه شهدا، اظهار داشت: با نخستین قطره خونی که از شهید به زمین می ریزد، خداوند گناهان حق الله او را می بخشد و گناهان حق الناس شهدا را نیز در روز قیامت شفاعت می کند.

 

پژوهشگر اسلام روز آخرت را روز حسرت نامید و ابراز داشت: در روز آخرت تنها جهنمیان نیستند که حسرت می خورند بلکه بهشتیان نیز غبطه به جایگاه شهدا می خورند که ای کاش جایگاهی همانند آنها را داشتند.

 

استاد تاریخ اسلام با بیان اینکه آزادگان در دوران اسارت سختی ها را تحمل کردند، بیان کرد: یاد و زنده نگه داشتن آزادگان باید همانند شهیدان باشد چرا که آزادگان نیز همراه با شهیدان در میدان های رزم و جهاد حضور داشته اند.

 

رجبی دوانی با اشاره به فتنه سال 88 و خیانت فتنه گران، خاطرنشان کرد: فتنه گرانی که با آمریکا همراهی می کردند سعی در براندازی نظام داشتند و اسناد آنها هم اکنون از سوی خود آمریکایی ها منتشر شده است.

 

وی خطاب به آزادگانی که در جمع حضور داشتند، گفت: همین بصیرت شما و ملت ایران بود که در مقابل فتنه گران به مقابله پرداختید و اجازه ندادید تا آنها به آرزوی خود دست یابند.

 

استاد تاریخ اسلام با تأکید بر اینکه شهدای ملت ما کم تر از شهدای بدر، احد و خندق نبوده اند، اظهار داشت: شهدای ما همانند شهدای کربلا هستند، به فرموده امام (ره) همین جمعیت میلیونی مردم ما از صحابه پیامبر (ص) بهتر هستند چرا که آنها به دنبال غنیمت جنگی بودند و همین منجر به شکست یکی از جنگ های صدر اسلام شد.

 

رجبی دوانی با اشاره به حماسه مردمی حماسه 9 دی گفت: مردم ما در تشییع شهدای غواص نشان دادند که اجازه نخواهند داد سرزمین امام زمان (عج) و رهبری الهی نظام جمهوری اسلامی به سرنوشت دوران امامت امام حسن (ع) و امام علی (ع) دچار شوند، چرا که مردم آن زمان مفهوم ولایت را به خوبی درک نکرده بودند و خون به دل حضرت علی (ع) کردند.

 

وی در ادامه با تأکید بر اینکه بهشت بر جهادگران واجب است، گفت: در روز قیامت که مردم در صحرای محشر برای حساب صف کشیده اند گروهی بدون نوبت عبور داده می شوند، آنها شهدا هستند و بهشت برجهاد گران واجب است.

 

استاد تاریخ اسلام با بیان اینکه فرهنگ ایثار و فداکاری باید به نسل های دیگر انتقال داده شود، بیان کرد: جایگاه شما آزادگان کم تر از شهدا نیست و برای این مانده اید که پرچم اسلام را تا زمان ظهور امام زمان (عج) به در دست بگیرد و به نسل های بعد انتقال دهید./818/202/ب1

ارسال نظرات