۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۲۸۵۱۸۳
استاد دانشگاه:

خانواده دارای ظرفیت‌های ارزشمندی برای تربیت دینی افراد است

خبرگزاری رسا ـ استاد دانشگاه با بیان این‌که نظام مقدس خانواده نقش و جایگاه مهمی در تربیت فرزندان دارد، گفت: ما با ظرفیت‌های ارزشمندی در نظام مقدس خانواده مواجه هستیم و نظام تربیت دینی به عنوان مشاور راه‌حل‌های بسیاری را ارائه می‌دهد و آن ارتباط با فرزندانمان است.
خانواده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، احمد ساویز، استاد دانشگاه و مشاور خانواده در مراسم گردهمایی کشوری غواصان و خط شکنان آزاده که پیش از ظهر امروز پنج شنبه 12 شهریور ماه در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار شد، گفت: آزادگان نمونه ای با ارزش از کارنامه درخشان انقلاب اسلامی ایران هستند.

 

وی با بیان اینکه در کنار آزادگان عزیز و رشادت های آنها  نباید خانواده آنها را نباید نادیده گرفت، گفت: خانواده های این آزادگان زحمات را تحمل کردند و صبر پیشه کردند و این گوشه ای از خدمات خانواده های آزادگان در این کارنامه درخشان است.

 

مشاور خانواده با اشاره به نقش خانواده در نظام اسلامی گفت: عصر امروز عصر سرعت است و از خصوصیات آن این است که همه چیز سریع می گذرد، گفته می شود که فاصله نسل ها زیاد شده است و هر نسلی به نسل دیگر نمی رسد و فاصله زیادی بین آنها است اما این نگاه امانیستی است.

 

ساویز به وجود اینترنت و رسانه ها اشاره کرد و بیان داشت: ما سه راه برای مقابله فرزندانمان با فضاهای مجازی داریم، اول اینکه این موضوع را رها کنیم و به مدرسه و جامعه بسپاریم، روش دوم محدودیت است و اجازه ندهیم که فرزندانمان با عناصر اجتماعی در ارتباط باشند.

 

وی افزود: اما در روش اول مشکل این است که مدرسه قادر نیست به تنهایی فرزندان ما را تربیت کند و ایجاد محدویت نیز نتیجه مثبتی ندارد.

 

مشاور خانواده بیان کرد: ما با ظرفیت های ارزشمندی در نظام مقدس خانواده مواجه هستیم و نظام تربیت دینی به عنوان مشاور راه حل های بسیاری را ارائه می دهد و آن ارتباط با فرزندانمان است.

 

ساویز با اشاره به راهکار سوم گذراندن وقت با فرزندان را مهم دانست و خاطرنشان کرد: پدران ما امروز نقش در ایجاد ارتباط عاطفی با فرزندان را دارند و تنها نباید به تأمین نیاز های اولیه فرزندان خود توجه کنند.

 

وی با تأکید به آموزش مهارت به فرزندان از سوی خانواده ها، گفت: مهارت گوش دادن برای زندگی کردن، مهارت فکر کردن است و مهارت نقد کردن، مجموعه مهارت های لازم است که باید به فرزندانمان آموزش دهیم.

 

مشاور خانواده با انتقاد از این‌که برخی فرزندان بعد از ازدواج نمی‌دانند چگونه ارتباط برقرار کنند، گفت: تنها علاقه کافی نیست و دو نسل باید یکدیگر را درک کنند و درک کردن بالاتر از علاقه است./818/202/ب2

ارسال نظرات