۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۲۸۵۱۷۸
سردبیر رأی الیوم:

شورای ملی فلسطین نهادی مرده است

خبرگزاری رسا ـ سردبیر رأی الیوم تأکید کرد که نشست شورای ملی فلسطین در بیست سال گذشته هیچ نقشی در بررسی اوضاع فلسطین نداشته است و فقط یکبار برای استقبال از سفر رییس جمهور اوباما که به اراضی اشغالی سفر کرد، تشکیل شد.
عطوان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، سردبیر روزنامه رای الیوم در گفت وگو با شبکه تلویزیونی بی بی سی عربی در لندن درباره بحران سیاسی در سازمان آزادیبخش فلسطین گفت: شورای ملی فلسطین به یک نهاد مرده تبدیل شده است، من از تصمیم محمود عباس دربرگزاری نشست این شورا متعجب شدم.

 

عبدالباری عطوان افزود: این شورا در بیست سال گذشته هیچ نقش و تحرکی درقبال اوضاع فلسطین نداشته و تنها نشست این شورا برای کف زدن رییس جمهور اوباما بود که به اراضی اشغالی سفر کرد.

 

وی افزود: من یکی از اعضای شورای ملی فلسطین هستیم و اولین بار این دعوتنامه برایم ارسال شد تا در نشست های  شورا شرکت کنم. من چگونه می توانم وارد اراضی اشغالی فلسطین شوم و در نشستهای این شورا حضور یابم ؟ شخصیت هایی که در نوار غزه زندگی می کنند چگونه می توانند در این نشست ها حضور یابند؟ این وضع برای فلسطینیان ساکن در کشورهای دیگر نیز صادق است.

 

عطوان افزود: مسئله جالب این است که پس از درخواست عباس برای تشکیل نشستهای این شورا، نتانیاهو خواهان از سرگیری مذاکرات می شود و پادشاه اردن نیز می گوید باید مذاکرات بین فلسطینیان و اسرائیل از سرگرفته شود و همین موضع را جان کری وزیر خارجه آمریکا نیز مطرح می کند. ما در برابر یک حادثه نمایشی قرارداریم.

 

سردبیر روزنامه عربی رای الیوم اضافه کرد: استعفاهایی که در این شورا صورت می گیرد براساس خواسته های محمود عباس است. یاسر عبد ربه از نزدیک ترین افراد به عباس بود و به ناگاه عباس می خواهد از شر عبد ربه رها شود و وی مجبور به استعفا شده و از پست دبیری کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین(ساف) برکنار می شود، کمیته ای که مرده است و در حیات سیاسی فلسطین هیچ نقشی ندارد./982/ب101/د

ارسال نظرات