۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۲۸۵۱۵۱
رییس تبلیغات اسلامی فاروج:

تقویت زیرساخت‌های فرهنگی جامعه در گرو همدلی و همکاری نهادهای مسؤول است

خبرگزاری رسا ـ رییس تبلیغات اسلامی فاروج با بیان اینکه نباید در زمینه‌های فرهنگی هیچ گونه کوتاهی صورت گیرد، گفت: رفع مشکلات و کاستی‌های موجود در این زمینه نیازمند دغدغه و همدلی و همکاری تصمیم‌گیران و برنامه‌ریزان است.
حجت الاسلام حيدرعلي وطن خواه- رييس جديد تبليغات اسلامي فاروج

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حیدرعلی وطن‌خواه، رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فاروج، امروز در دیدار با روحانیان مبلغ روستاهای شهرستان، با اشاره به اهمیت حضور و فعالیت روحانیان در روستاهای محروم و دورافتاده، اظهار کرد: اهالی زحمت‌کش روستاها نیاز مبرمی به حضور مبلغ و شرکت در برنامه‌های فرهنگی و مذهبی دارند تا از این طریق اطلاعات دینی و شرعی آنها افزایش یافته و سؤالات و شبهات خود را نیز با روحانیان مبلغ مطرح کنند.

 

وی تصریح کرد: اما در این روند بایستی حمایت‌ها از حضور مبلغ در روستاها و یا مناطق محروم شهری افزایش یابد چرا که اعزام روحانی به روستاها نیازمند مهیا شدن برخی شرایط و نیازها ازجمله محل سکونت است.

 

حجت‌الاسلام وطن‌خواه افزود: هر اندازه حمایت معنوی از روحانیان مبلغ و استقبال از برنامه‌های فرهنگی و مذهبی بیشتر باشد به همان میزان برنامه‌های فرهنگی و اعتقادی در این مناطق افزایش پیدا می‌کند که نتیجه آن ارتقای بعد معنوی اهالی روستاها به‌ ویژه جوانان و ترویج آموزه‌های اسلامی در بین آنها است.

 

به گفته این مسؤول، استقبال کم مردم از برنامه‌های فرهنگی و نماز جماعت سبب دلسردی روحانیان مبلغ و در نتیجه کاهش فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی از نظر کمی و کیفی می‌شود اما در مقابل حمایت معنوی از روحانی مبلغ، تقویت برنامه‌های فرهنگی را در پی دارد.

 

حجت‌الاسلام وطن‌خواه با قرائت حدیثی از حضرت محمد(ص)، اظهار کرد: پیامبر گرامی اسلامی می‌فرماید: «یَجِى‏ءُ یَومَ القِیامَةِ ثَلاثَةٌ یَشکُونَ: اَلمُصحَفُ وَالمَسجِدُ وَ العِترَةُ » و به مردم هشدار می‌دهد که اگر نسبت به قرآن کریم، مساجد و ائمه اطهار(ع) بی‌توجه باشند در روز قیامت از آنها شکایت می‌شود.

 

وی ادامه داد: بر این اساس افراد کم‌توجه نسبت به مساجد و علمای دین در روز قیامت مورد بازخواست قرار می‌گیرند، به همین دلیل نیز بایستی همه مسلمانان نسبت به این اماکن مقدس و فعالیت روحانیان و علمای دینی توجه کافی را داشته باشند.

 

حجت‌الاسلام وطن‌خواه تصریح کرد: از همه مسؤولان و متولیان فرهنگی و مذهبی جامعه انتظار می‌رود، توجه بیشتری به مسائل فرهنگی و اعتقادی روستاها و اهالی زحمت‌کش این مناطق محروم داشته باشند.

 

وی در ادامه با بیان اینکه نباید در زمینه‌های فرهنگی هیچ گونه کوتاهی صورت گیرد، افزود: رفع مشکلات و کاستی‌های موجود در این زمینه نیازمند دغدغه و حساسیت بیشتر تصمیم گیران و برنامه ریزان است.

 

رییس تبلیغات اسلامی فاروج با بیان اینکه در این راستا بایستی تعامل و همکاری بین نهادهای مختلف مرتبط افزایش یابد، اضافه کرد: همدلی و همکاری دستگاه‌های مسؤول منجر به تقویت زیرساخت‌های فرهنگی در جامعه خواهد شد.

 

حجت‌الاسلام وطن‌خواه با یادآوری اینکه تشریک مساعی دستگاه‌های مختلف در اجرای برنامه‌های فرهنگی نقش بسزایی در تقویت اعتقادات در بین جوانان و نوجوانان دارد، خاطرنشان کرد: نهاد تبلیغات اسلامی آمادگی کامل برای همکاری بیشتر در این زمینه با دستگاه‌های مختلف را دارد.

 

وی گفت: امیدواریم با اجرایی‌شدن تصمیمات و مصوبات این نشست‌ها، موانع پیش روی توسعه فرهنگی و مذهبی جامعه برداشته شود.

 

حجت‌الاسلام وطن‌خواه در ادامه با اشاره به فرارسیدن هفته گرامیداشت دفاع مقدس، بر اجرای برنامه‌های کیفی به این مناسبت تأکید کرد و افزود: با توجه به زمینه فعالیت فرهنگی از سوی نهاد تبلیغات اسلامی، تلاش می‌شود در این هفته برنامه‌های تأثیرگذار فرهنگی و مذهبی با محوریت دفاع مقدس برگزار شده تا زمینه انتقال بهتر آرمان‌ها و ارزش‌های دفاع مقدس و شهادت به نسل جوان و نوجوان بیش از گذشته ایجاد شود.

 

وی با اشاره به همزمانی بازگشایی مدارس با هفته دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: این همزمانی فرصت مناسبی برای برگزاری گفتمان‌های دینی با موضوع تبیین ارزش‌ها و دستاوردهای دفاع مقدس است که باید با بهره‌گیری از آن و با دعوت از روحانیان و اساتید برگزیده، برای نشر و ترویج ارزش‌های دفاع مقدس در بین دانش آموزان اقدام شود./9314/202/ب2

ارسال نظرات