۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۲
کد خبر: ۲۸۵۱۱۵
امام جمعه ایذه:

نماز جمعه امت اسلامی را از توطئه‌های دشمنان حفظ می‌کند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه ایذه با اشاره به این که بصیرت افزایی و روشنگری از مؤلفه‌های نماز جمعه است، گفت: نماز جمعه در حقیقت زبان حکومت اسلامی است و امت اسلامی را از توطئه‌های دشمنان حفظ می‌کند.
نماز جمعه

حجت‌الاسلام سید کمال موسوی، امام جمعه ایذه در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به مؤلفه های نمازجمعه ابراز داشت: وحدت بخشی در میان اقشار جامعه، مردم و مسؤلان از جمله مؤلفه‌های آن است؛ نمازجمعه به عنوان پایگاه مهم در وحدت بخشی مردم، نقش بسزایی دارد.

 

وی اظهار داشت: نمازهای جماعات را می توان با دو نفر، مأمون و امام برپا کرد اما نماز جمعه حداقل باید پنج یا شش نفر باشند که حاوی انسجام بخشی است.

 

حجت‌الاسلام موسوی با بیان این که دشمنان اسلام از دیرباز معاند وحدت بوده اند و به یقین نماز جمعه و ائمه آن دشمنان بسیاری خواهد داشت، عنوان کرد: دشمن به دنبال تفرقه و دوری مردم از وحدت است.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی ایذه با اشاره به این که بصیرت افزایی و روشنگری مؤلفه دیگر نماز جمعه است، گفت: نماز جمعه در حقیقت زبان حکومت اسلامی و به عنوان تقویت مسائل حاکمیت، پل ارتباطی میان رهبران و مردم است.

 

امام جمعه ایذه تصریح کرد: تلاش های مسؤولان، جهت گیری نسبت به مسائل گوناگون و تغییرات و تحولات کشور که سبب بصیرت افزایی مردم می شود در خطبه نماز جمعه تشریح می شوند.

 

وی تأکید کرد: نمازجمعه در حقیقت مردم را از خواب و غفلت از دشمن بیدار می کند و ائمه جمعه نقش بسزایی در تحقق این مسأله دارند.

 

حجت الاسلام موسوی ابراز داشت: همان‌گونه که وظیفه رهبران الهی بیداری مردم از خواب و غفلت است، چرا که در غیر این صورت راحت‌تر غارت می شوند با برپایی نمازجمعه مردم از این گزند در امان خواهند ماند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی ایذه با اشاره به این‌که توانمندی خطیب در پویایی نماز جمعه بسیار با اهمیت است، اظهار داشت: پیش از انقلاب اسلامی حکومت‌های انقلاب وجود نداشت و برپایی نماز جمعه فاقد رسمیت بود که این مسأله سبب دوری از انسجام و اتحاد ملت می‌شود.

 

امام جمعه ایذه ادامه داد: به برکت انقلاب اسلامی که شعائی از انقلاب رسول خدا(ص) است در جمهوری اسلامی ایران انقلابی شکل گرفت و نماز جمعه برپا شد.

 

وی ابراز داشت: جوانان کشور از تریبون های نماز جمعه روشنگری می‌شدند و احساس تکلیف نسبت به دین و وطن پیدا می کردند و عازم جبهه حق می شدند./9453/302/ب2

ارسال نظرات