۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۰
کد خبر: ۲۸۵۱۰۱
نماینده خبرگان رهبری:

سلامت جسم و روح همواره مورد تأکید اسلام و اهل بیت است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین هریسی گفت: شعار روح سالم در بدن سالم است از جمله شعارهایی که اسلام نیز آن را تایید می‌کند.
حجت الاسلام والمسلمين هاشم هاشم زاده هريسي، نماينده مردم آذربايجان‌شرقي در مجلس خبرگان رهبري

به گزارش خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین هاشم زاده هریسی، نماینده مردم استان آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در مراسم افتتاحیه مسابقات جام ولایت پرداختن به ورزش را امری لازم و ضروری برای جامعه امروزی برشمرد و گفت: نیاز بشر به ورزش و تربیت بدنی در طول روزگاران همواره وجود داشته و هیچگاه نبود که انسان خویش را از داشتن بدنی سالم و قوی بی نیاز ببیند.


وی با بیان اینکه دین اسلام همواره پیروانش را به داشتن بدنی سالم و قوی تشویق و ترغیب می کند افزود: مسئله پرورش بدن به منظور برخورداری از روانی سالم در میان مسلمانان جایگاه ویژه ای دارد.


عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه شعار روح سالم در بدن سالم است از جمله شعارهایی که اسلام نیز آن را تایید می‌کند ادامه داد: کسی که دارای بدنی ضعیف و تربیت نشده باشد، حتی به جای آوردن واجبات و عبادات نیز دچار کاستی و نقصان است چه رسد به اینکه بخواهد در محیط اطرافش احقاق حقی بکند و دست ظلمی را از دامن مظلومی قطع بکند.


وی افزود: اگر ما در سیره اهل بیت از جمله علی (ع) یا حتی پهلوانان نگاه بکنیم در خواهیم یافت که ایشان قدرت بدنی بالا را در راه صحیح و جهت مثبت آن صرف می کردند و نه در راه ظلم به دیگران.


حجت الاسلام والمسلمین هریسی با بیان اینکه از نظر اسلام ورزش هدف نیست، وسیله است ادامه داد: یعنی خود ورزش به عنوان انجام یک سری حرکات موزون نمی تواند هدف مسلمانان در زندگی باشد بلکه ورزش وسیله ای است که اگر در جهت صحیح آن قرار بگیرد می تواند در بهتر انجام دادن فرامین الهی به انسان کمک کند.


وی با بیان این‌که ورزشکاران همانطورکه با ورزش قوت جسمانی خود را تقویت می کنند باید قوت روحانی خود را نیز تربیت کنند افزود: پرورش جسم و سالم سازی آن فقط یکی از ابعاد ورزش است.


وی ادامه داد: اصولاً کمک و دستگیری از همنوع، بخصوص از مردم مسلمانان در گرفتاری های و همچنین شرکت در کارهای اجتماعی که باعث تقویت جامعه اسلامی باشد، از وظایف عبادی است که بر
انسان در حد توان و وسعش تکلیف شده و طبعاً یک انسان سالم و متعادل و قوی بهتر و بیشتر می تواند این وظیفه شرعی را انجام دهد. لذا ورزش سالم که موجب گردد این وظیفه مناسب تر انجام پذیرد، می تواند به عنوان مقدمه کار خیر تلقی شود.


گفتنی است، این دوره از مسابقات با حضور تیم های ورزشی از استان های تهران، ستاد مرکزی، پیشکسوتان، خراسان شمالی، خوزستان، مازندران، قم، هرمزگان، زنجان، کردستان، همدان، فارس، اردبیل، خراسان جنوبی، ایلام، گیلان و آذربایجان شرقی در سه رشته فوتسال، تنیس روی میز و شطرنج در حال برگزاری است./935/102/ب3

ارسال نظرات