۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۴
کد خبر: ۲۸۵۰۰۴
امام جمعه ارومیه با تأکید بر حل مشکلات استان آذربایجان غربی:

تقسیم بودجه و رسیدگی به امور مردم منطبق با عدالت و منطق باشد

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی با بیان این‌که استان آذربایجان غربی در همه شاخصه های توسعه دچار مشکل است، گفت: به تبع مشکلات باید تقسیم بودجه و رسیدگی به امور مردم منطبق با عدالت و منطق باشد.
حجت الاسلام والمسلمين قريشي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی ظهر امروز در دیدار مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، اظهار داشت: اهم مباحث در دین اسلام بحث تریبت و مهم ترین آن ها تربیت فرزندان است.


وی ادامه داد: خدای متعال در آیه 32 سوره مائده می فرماید؛ «مَن قَتَلَ نَفْسًا بِغَیْرِ‌ نَفْسٍ أَوْ فَسَادٍ فِی الْأَرْ‌ضِ فَکَأَنَّمَا قَتَلَ النَّاسَ جَمِیعًا وَمَنْ أَحْیَاهَا فَکَأَنَّمَا أَحْیَا النَّاسَ جَمِیعًا»؛ فهمیدن معنی آیه سخت و تحمل آن ثقیل است، مگر اینکه انسان به آن بی دقت باشد.


نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی اضافه کرد: اینکه ما یک نفر را اگر احیا کرده و نجات دهیم به مانند نجات جمیع انسان ها است، معنای عمیقی دارد، چون همه انبیا و اولیا و ابرار داخل در الناس هستند.


وی افزود: در مورد این آیه امام صادق(ع) نکته لطیفی را بیان فرمودند که مصداق تام و تمام آیه است، فرمودند؛ «هرکس نفس را از هدایت خارج کرده و آن را به ضلالت وارد کند، قطعا او را به قتل رسانده است و اگر از ضلالت وارد هدایت کند به طور یقین او را زنده کرده است»، مصداق تام و تمام آیه همین معنای معنوی و اعتقادی است.


حجت الاسلام و المسلمین قریشی تاکید کرد: اگر خداوند متعال به ما این توفیق را دهد که با اعمال خود هرچند یک نفر را از ضلالت به سمت هدایت بکشیم، برای دنیا و آخرت مان کافی است و ثواب آن در روز قیامت قابل جمع نیست.


وی کار تربیت دینی فرزندان کار بسیار ارزشمندی دانست و گفت: تربیت برای همه لازم است، اما در بین سنین نوجوانی و جوانی اهمیت این مسأله بیشتر می شود، چراکه بر اساس روایتی قلب جوان زمینی آماده است که هر چه در آن کاشته شود، همان محصول را می دهد.


نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی افزود: در دانشگاه ها مشاهده می شود که اثرگذاری در سنین پایین تر خیلی بیشتر است، هر چند که اگر در دوران مدرسه و حتی قبل از ورود به مدرسه امر تربیت اتفاق بیافتد، خیلی راحت نتیجه گرفته می شود تا اینکه از دانشگاه امر تربیت شروع شود.


وی با اشاره به برنامه های آموزشی گروه تکفیری داعش برای کودکان و نوجوانان خود، افزود: آنان در مسیر باطل خود کاملا این مسأله را یافته اند که بهترین زمان تربیت و اثرگذاری دوران کودکی و نوجوانی است.


امام جمعه ارومیه آذربایجان غربی را یک استان خاص عنوان و اضافه کرد: استان ما در همه شاخصه های توسعه دچار مشکل است و شاید یکی از علل اساسی آن امنیتی شناخته شدن این استان است.


وی گفت: در ارتفاعات قندیل، جاهایی بود که از قبل از انقلاب هیچ شخصی از سپاه و ارتش چه از ایران و چه از عراق نتوانسته بود به آنجا قدم بگذارد و تا سال 91همواره در دست ضد انقلاب ها قرار داشت، از این رو هنوز هم استان ما در مورد مسایل امنیتی در رنج و تهدید است.


نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی ادامه داد: در بحث تربیت کودکان مانند همه موارد دیگر آذربایجان غربی نیازمند توجه ویژه است، چراکه ما با سه کشور هم مرز هستیم و مشکلات و مسایل امنیتی را این مردم تحمل کرده و تاوان آن را می دهند.


حجت الاسلام والمسلمین قریشی در پایان افزود: اقلام فرهنگی فاسد که به کشور وارد می شود اول خود این استان را فرا می گیرد، مشکلات متوجه این مردم است، ولی بهره مندی نه، کسانی که در تهران، شیراز و یا اصفهان زندگی می کنند به مراتب زندگی راحت تری از این مردم مرزنشین دارند، از این رو به تبع مشکلات باید تقسیم بودجه و رسیدگی به امور مردم منطبق با عدالت و منطق باشد./936/202/ب1

ارسال نظرات