۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۲۸۴۹۷۱
دبیر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه خراسان جنوبی:

طلاب اهتمام لازم را در راستای یادگیری معارف دینی و نشر آن داشته باشند

خبرگزاری رسا ـ دبیر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه خراسان جنوبی با بیان اینکه کسی که وارد حوزه می‌شود باید تنها هدفش خدمت به خلق باشد، گفت: طلاب باید در راستای یادگیری معارف دینی و نشر آن اهتمام لازم را داشته و عمر خود را در این زمینه صرف کنند.
حجت الاسلام رحيم آبادي - شوراي ائمه جمعه خراسان جنوبي

حجت‌الاسلام مهدی رحیم آبادی، دبیر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، با اشاره به اینکه سال تحصیلی حوزه های علمیه در پیش است با توصیه به طلابی که تازه در حوزه های علمیه پذیرفته شده اند، گفت: طلاب باید تمام وقت خود را در زمینه خدمت به مردم و نشر معارف دینی صرف کنند و نباید از تلاش در این زمینه که رسالت اصلی مبلغان و طلاب است غافل شوند.

 

وی تصریح کرد: طلاب نباید در دوران تحصیل خود فقط به کتاب‌های درسی رسمی خود اکتفا کنند بلکه باید تا جایی که می‌توانند با توجه به نیازهای روز جامعه اطلاعات دینی خود را تعمیق کنند تا بتوانند به آن هدفی که در آیات و روایات برای حافظان دین مشخص شده است دست یابند.

 

دبیر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه خراسان جنوبی با اشاره به اینکه کسی که وارد حوزه علمیه می‌شود مسؤولیت سنگینی دارد و از همان بدو ورود به حوزه باید در اجتماع مراقب رفتار و کردار خود باشد و اعمال دینی خود را نسبت به دیگران با تقید بیشتری انجام دهد، ادامه داد: نگاه مردم نسبت به یک طلبه متفاوت است و اگر طلبه یک گناه هر چند کوچک را مرتکب شود به این دلیل که لباس دین را بر تن داشته و نماد دین مداری است، مردم گناه او را بزرگ می‌دانند و از او انتظار دیگری دارند بنابراین مراقبه طلاب باید بیشتر از سایر مردم باشد.

 

حجت‌الاسلام رحیم آبادی با بیان اینکه طلبه نباید نگاه ظاهربین و سطحی نگر داشته باشد، ادامه داد: طلبه باید به همه مسائل نگاه عمیقی داشته باشد و درباره مسائل از ظاهر آن‌ها قضاوت نکند.


وی افزود: در اجتماع عده‌ای از افراد و گروه‌های سودجو هستند که می‌خواهند از طلاب به نفع خود استفاده کرده یا آن‌ها را گمراه کنند، به همین دلیل طلاب باید مراقب افرادی که به آن‌ها نزدیک می‌شوند باشند و اجازه ندهند کسی از آن‌ها سواستفاده کند.

 

دبیر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه خراسان جنوبی با اشاره به اینکه طلاب نباید خود را از جامعه جدا تصور کرده و فکر کنند که آن‌ها منزه از گناه بوده و فقط باید دیگران را هدایت کنند و همه انسان‌ها بد هستند، تصریح کرد: این نگاه از بالا به پایین بد است و طلبه ای که چنین نگاهی به مردم داشته باشد نخواهد توانست در زمینه تبلیغ موفق باشد و در درازمدت دچار کبر و غرور شده و درهای موفقیت به روی او بسته خواهد شد.

 

حجت‌الاسلام رحیم آبادی یادآور شد: طلبه باید در برابر بزرگان دین و ائمه(ع) سر تعظیم فرود آورده و برای یادگیری مانند خاک بی ریا و بی آلایش باشد و به این ترتیب است که درهای توفیق و معنویت به سوی او باز می‌شود و توجه به اینکه نکته ضروری است که در زندگی طلبگی اولین اصل ساده زیستی و خودسازی است./968/ت302/ب2

ارسال نظرات