۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۲۸۴۹۶۹
نماینده خبرگان رهبری:

شهدای مدافع حرم، مجاهدان حریم اهل بیت هستند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین هریسی با بیان اینکه شهدای مدافع حرم، مجاهدان حریم اهل بیت(ع) هستند، گفت: این شهیدان و مجاهدان همچون شهدای کربلا به ندای هل من ناصر ینصرنی امام حسین(ع) در دفاع از حریم اهل بیت(ع) لبیک گفتند.
حجت الاسلام والمسلمين هاشم هاشم زاده هريسي، نماينده مردم آذربايجان‌شرقي در مجلس خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین هاشم هاشم زاده هریسی امروز در دیدار با خانواده شهید حامد جوانی از مدافعان حرم زینب کبری(س) در شهر جدید سهند گفت: شهدای حرم در میدان دفاع از ارزش‌ها و حرم رسول اکرم(ص) قاطعانه ایستاده و در نهایت در این راه به مقام رفیع شهادت نائل شده اند.


وی با بیان اینکه شهدای مدافع حرم، مجاهدان حریم اهل بیت(ع) هستند با اشاره به مظلومت و غربت شهدای مدافع حرم، خطاب به والدین شهید جوانی گفت: این شهیدان و مجاهدان همچون شهدای کربلا به ندای هل من ناصر ینصرنی امام حسین(ع) در دفاع از حریم اهل بیت(ع) لبیک گفته و در این مسیر به لقاء الله شتافته اند.


حجت الاسلام والمسلمین هاشم زاده هریسی با بیان اینکه گروه های تکفیری همچون النصره، القاعده، داعش و طالبان که امروز خون پاک جوانان مسلمان را می ریزند، مولود نامشروع صهیونیزم و استکبار جهانی هستند ادامه داد: این گروه ها بدانند تا این روحیه در جامعه اسلامی زنده است، اسلام هیچ نگرانی ندارد و مطمئن است مقاومت اسلامی در عراق ، سوریه و یمن بر دشمن پیروز خواهند شد و پشت  آنان را به خاک خواهد رساند.


وی با بیان این‌که شهدای مدافع حرم، مدافعان اسلام، مکتب رسول الله(ص) و امیرالمومنین علی(ع) هستند با تجلیل از جانفشانی های شهدای مدافع حرم افزود: دولتمردان و مسوولان، خادمان شهدا و خانواده معظم شهدا هستند.


نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه کشورهای سوریه، عراق، یمن و دیگر مناطقی که امروز گرفتار جنگ و خشونت گرایی شده اند مرزهای واقعی اسلام به شمار می روند ادامه داد: امیدوارم به برکت خون شهیدان شاهد بازگشت آرامش و امنیت در این کشورها باشیم.


وی در خاتمه ضمن تبریک و تسلیت و آرزوی صبر جمیل و اجر جزیل به خانواده معظم شهید حامد جوانی، برای آنان از خداوند متعال در خدمتگزاری بیشتر به قرآن و اهل بیت(ع) توفیق مسئلت کرد.


پدر شهید حامد جوانی نیز در این دیدار با بیان اینکه پسرم رفت تا از ناموس اسلام دفاع کند و این برای هر مسلمانی افتخار است گفت: مگر در زیارت عاشورا نمی خوانیم که یا امام حسین(ع) کاش آن روز در کربلا می بودیم و یاریت می کردیم. امروز کربلای دیگری برپا شده است و یزیدیان زمان به میدان آمده اند و فرزندم در لشکر اهل بیت(ع) به شهادت رسید و ما در این میدان ولی خود را تنها نمی گذاریم.


جعفر جوانی در خصوص پیکر فرزند شهیدش نیز می گوید: وقتی پیکرش را آوردند دو دست و دو چشم نداشت و بنا بر آرزویش همچون حضرت ابوالفضل(ع) به شهادت رسید.


وی با بیان اینکه شهدای مدافع حرم متعلق به خانواده هایشان نیستند آنان متعلق به همه ی شیعیان هستند چرا که برای دین و مسلکشان جنگیدند درباره  آخرین دیدارش با فرزند شهیدش نیز افزود: آخرین جمله ای که به ما گفت این بود که پدرم و مادرم مرا حلال کنید و از مادرش خواست که برای او گریه نکند و بر مصائب اهل بیت(ع) اشک بریزد.


پدر شهید جوانی ادامه داد: تمام کارها و رفتارهای حامد برایمان خاطره است. او آرزویش شهادت بود و همیشه حسرت می خورد که چرا 1400 سال پیش به دنیا نیامده بود تا در رکاب آقا امام حسین(ع) به شهادت برسد. وقتی که خواست برود دو عکس به ما داد و گفت یکی را بنر کنید و در کنار مسجد بزنید و دیگری را بر روی تابوتم بچسبانید.


گفتنی است شهیدحامد جوانی در ماه مبارک رمضان سالجاری در راه پیروی از مکتب امامت و ولایت شجاعانه و عاشقانه، با بذل جان خویش از حرم مطهر حضرت زینب(س) دفاع کرد و زخمی شد و در نهایت به شهادت رسید./935/203/ب1

ارسال نظرات