۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۱
کد خبر: ۲۸۴۱۱۳
آیت الله نمازی:

رفع مشکلات آزادگان و ایثارگران در اولویت مسؤولان باشد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: آزادگان و ایثارگران نباید دغدغه درمان و خدمات درمانی، مسکن و اشتغال فرزندان خود را داشته باشند.
آيت الله عبدالنبي نمازي  سردار عبدالله كريمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه در کاشان بعد از ظهر امروز در دیدار سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان، گفت: آزادگان و ایثارگران که در 8 سال دفاع مقدس و بعد از آن از همه چیز خود گذشتند، امروز نباید با مشکلات درمانی و خدمات درمانی، اشتغال فرزندان و مسکن که هنوز برخی از آنها فاقد مسکن هستند روبرو باشند.

 

آیت الله نمازی با اشاره به فرمایشات امام راحل مبنی بر این که نگذارید جانبازان و ایثارگران در پیچ و خم های زندگی سرگردان شوند گفت: آزادگان و ایثارگران نباید دغدغه درمان و خدمات درمانی، مسکن و اشتغال فرزندان خود را داشته باشند.

 

سردار عبدالله کریمی حارث آبادی سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان نیز از تدوین آئین نامه قانون جامع آزادگان و ایثارگران کشور و اجرای آن در سال جاری خبرداد و گفت: ماده قانون جامع خدمات ایثارگری پنج سال در مجمع تشخیص مصلحت نظام مانده بود.

 

به گفته وی، دولت یاز دهم اواخر سال گذشته دستور اجرایی شدن ماده قانون جامع خدمات ایثارگری را صادر کرد.

 

وی تدوین آئین نامه قانون جامع آزادگان و ایثارگران کشور را یکی از اقدامات مهم این بخش اعلام کرد و گفت: اجرای برخی از مواد قانونی به جهت وضعیت اقتصادی مشکل است اما در حال حاضر 70 درصد از قانون جامع خدمات ایثارگری اجرایی شده است و مابقی آن تا پایان سال  آئین نامه اش تدوین و اجرا خواهد شد انجام خواهد شد.

 

کریمی در ادامه از اجرای قانون ماده 190 جانبازان کشور اعم از جانبازان بسیجی، آزادگان و سربازان سپاهی خبرداد و افزود: اجرای قانون 190 از سوی بنیاد شهید پیگیری شده و از مجلس مصوبه گرفته است و به نیروهای مسلح ابلاغ شده است.

 

وی با اشاره به این که  نیروهای مسلح آئین نامه 190 جانبازان کشور را  تنظیم و به سپاه ابلاغ کرده است و سپاه  نیزمجری اجرای ماده 190 است یاد آور شد: این ماده با تبصره 38 قانون جامع که در شرف اجرا است تلفیق شد و باید از امسال اجرا شود.

 

کریمی در ادامه از پرداخت کلیه مطالبات حقوقی آزادگان در ماده 13 خبر داد و با اشاره به این که آزادگان در حال حاضر هیچگونه حقوقی طلب ندارند، افزود: مطالبات حقوقی 40 هزار نفر از آزادگان و ایثارگران پرداخت شده است.  

 

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان همچنین با اشاره به اینکه تقریبا مشکل اشتغال آزادگان برطرف شده است، گفت: اگر مشکلات کوچکی نیز در بحث اشتغال وجود دارد در زمینه اشتغال فرزندان آزادگان است./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات