۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۲۸۴۰۲۸
نماینده خبرگان رهبری:

محور قرار دادن مساجد در امور اجتماعی موجب کاهش معضلات می‌شود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین هاشم‌زاده هریسی بر احیای جایگاه حقیقی مساجد در نظام اسلامی ایران تأکید کرد و گفت: اگر مسجد محور تمام جریان‌های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، هنری، اقتصادی و علمی باشد؛ معضلات جامعه کاهش پیدا می‌کند.
حجت الاسلام والمسلمين هاشم هاشم زاده هريسي، نماينده مردم آذربايجان‌شرقي در مجلس خبرگان رهبري

حجت الاسلام والمسلمین هاشم هاشم‌زاده هریسی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، بر احیای جایگاه حقیقی مساجد در نظام اسلامی ایران تأکید کرد و اظهار داشت: اگر مسجد محور تمام جریان‌های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، هنری، اقتصادی و علمی باشد؛ معضلات جامعه کاهش خواهد یافت.


وی با بیان این‌که ضرورت احیای جایگاه، شأن و نقش مساجد بر کسی پوشیده نیست، خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم در رابطه با مسجد اقدام شایسته‌ای در تمام ابعاد انجام دهیم، ابتدا باید اهمیت مسجد را درک کنیم و مسجدشناس باشیم. باید دانست که مسجد کانون ایمان، تقوا و هدایت است.


حجت الاسلام والمسلمین هاشم‌زاده هریسی مسجد را مقدس‌ترین نهاد برای تقرب به درگاه الهی دانست و گفت: اگر ایمان، اخلاق و معرفت در جامعه باشد به یقین از مسجد نشأت گرفته است، بنابر این اگر بخواهیم در جامعه انسان‌سازی کنیم، باید مسجد را مورد توجه قرار دهیم.


نماینده خبرگان رهبری افزود: مسجد از منظر اسلام، یک مسأله محتوایی است؛ یعنی مسجد ساختن در حقیقت ظرف ساختن برای محتوایی است که همه چیز از جمله علم، تربیت، انسانیت، آراستگی، معنویت و تقوا را شامل می‌شود و ما باید این محتوا را هدف‌گیری کنیم.


حجت الاسلام والمسلمین هریسی با تأکید بر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی صحیح و متناسب با اهداف مساجد از سوی متولیان امور مساجد کشور گفت: متولیان مساجد باید جذب حداکثری داشته باشند؛ مسجد نباید در انحصار افراد، گروه‌ها و طیف‌های خاص باشد.


عضو خبرگان رهبری با اشاره به این‌که تنها با توجه به جایگاه مساجد می توان دین را در جامعه نهادینه، مطلوب و محبوب دل‌ها کرد، گفت: جذب جوانان به مساجد بایستی با اصول و آموزه های دینی و سفارش ائمه اطهار همخوانی داشته باشد، چنانکه بسیاری از مسلمانان صدر اسلام تنها به خاطر حسن خلق رسول اکرم(ص) به اسلام گرویدند.


وی با بیان این‌که روش تبلیغ دین و جذب جوانان به مساجد باید با زیبایی های ذاتی دین مبین اسلام همخوانی داشته باشد، افزود: دفاع و تبلیغ بد از دین مهلک‌ترین ضربه به اسلام است، بنابر این ابتدا باید دانش و هنر تبلیغ دین و جذب جوانان به مساجد را داشته باشیم./935/ت303/ح

ارسال نظرات