۰۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۲
کد خبر: ۲۸۳۸۶۸
آیت‌الله صفایی بوشهری:

مردم بوشهر هیچ گاه جنایت‌های انگلیس را فراموش نمی‌کنند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: مردم استان بوشهر، انگلیس را به عنوان یک جنایتکار استعمارگر تاریخی می‌شناسند و این مُهری است که بر پیشانی انگلیس خورده است.
آيت الله صفايي بوشهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در خطبه های نماز جمعه بوشهر با اشاره به حدیثی از ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع) یکی از معیارهای دینی و مهم زندگی عقلانیت دینی دانست و گفت: عقل انسان به کمال نمی رسد مگر در او 10 خصلت و ویژگی مهم وجود داشته باشد و نخستین آن این است که همه از او انتظار طلب خیر داشته باشند.

 

وی افزود: برای همه افراد در محیط زندگی فردی و اجتماعی او مایه خیر و برکت در جامعه و کسب و کار باشد؛ مانند درخت پرثمری که مردم جز ثمره شیرین و سایه گوارای آن از او انتظار دیگری ندارند.

 

آیت الله صفایی بوشهری در بیان دومین ویژگی گفت: فرد کار خود را کوچک و کار دیگران را بزرگ می پندارد.

 

وی افزود: از مراجعه دیگران برای حل مسائل موجود خسته و ملول نمی شود و ویژگی دیگر اینکه از جست و جو و تحقیق و پژهش در زمینه های علمی و فناوری خسته نمی شود و این نشانه های عقلانیت است.

 

خطیب جمعه بوشهر ادامه داد: خانه ای که همه اهل پژوهش هستند و در مسیر و زندگی دینی حرکت می کنند از برخی معاملات در کسب و کار و جلب محبت های حرام، پرهیز می کند و زندگی فقیرانه را در راه جلب محبت خدا بیشتر دوست می دارد.

 

آیت الله صفایی بوشهری ویژگی دیگر را بی علاقگی به شهرت و معروفیت عنوان کرد و افزود: ویژگی دیگر این است که خود را کوچکتر از همه می شمارد و نسبت به همه تواضع و فروتنی دارد و بر نفس خود مدیریت می کند.

 

وی اضافه کرد: چنین فردی بزرگی و رشد شخصیت او فراگیر خواهد شد و خیر و برکتش به مردم و جامعه می رسد و بزرگ شخصیت جامعه خود می شود.

 

امام جمعه بوشهر در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای هیأت دولت اظهار داشت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری تمام مسؤولان وزارتخانه‌ها باید مراقب باشند و در بسته ای که دشمنان از دیرباز با شرایط و تحولات بازتولید کرده اند قرار نگیرند.

 

آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه نفوذ دشمن یک جریان جدی است اظهار داشت: باید مرز خود را در تمام ابعاد با دشمنان انقلاب مشخص کنند و با صلابت از منافع انقلاب دفاع شود و مرز خود را از حوزه نفوذ دشمن حفظ کنند.

 

وی افزود: با حفظ یکپارچگی جامعه از حاشیه سازی بپرهیزند علم و فناوری مهم ترین زیرساخت پیشرفت یک جامعه است بنابراین بر شتاب رشد تاکید فراوان شود.

 

خطیب جمعه بوشهر با بیان اینکه مسأله فرهنگی، بسیار مهم و اساس پیکر فرد و جامعه است بیان داشت: مشکلات فرهنگی در جامعه وجود دارد و در این مورد باید دستگاه های فرهنگی، براساس هدایت های رهبری برنامه مدونی اجرا کنند و پیش ببرند.

 

آیت الله صفایی بوشهری یادآور شد: نفوذ سیاسی و اقتصادی در یک جامعه وقتی آسیب می بیند که قبل از آن فرهنگ یک جامعه آسیب دیده باشد پس در مقابل نفوذ دشمن، انقلاب فرهنگی باید کرد.

 

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه اقتصاد باید همراه با عدالت باشد اظهار داشت: براساس اقتصاد مقاومتی باید فضای ملی را به رشد اقتصادی برسانیم تا بتوانیم در مقابل تهاجم گسترده جهان سلطه برنامه‌ریزی کنیم.

 

وی اضافه کرد: با یک برنامه مدون، دانش بنیان و مرتبط با محورهای مشخص با نگاه ملی و فراملی، با نگاه رهبری به حوزه اقتصاد مقاومتی و با یک برنامه جامع اقتصاد ایران را برنامه ریزی کنیم.

 

خطیب جمعه بوشهر با گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهار داشت: امیدواریم مسؤولان بتوانند نسبت به انقلاب در اجرایی کردن فرامین رهبری به ویژه اقتصاد مقاومتی، توسعه علم، رشد دانش‌بنیانی، توجه به امور فرهنگی و دینی، کنترل و مدیریت فضای مجاری، توسعه زیرساخت‌های ورزشی و تفریحی، اقتدار نظامی، ایجاد گستره و حلقه امنیتی، استانداردسازی کالا و مبلمان شهری کوشا باشند.

 

آیت الله صفایی بوشهری با اشاره به 12 شهریورماه و گرامیداشت صدمین سالروز شهادت رئیسعلی دلواری و روز ملی مبارزه با استعمار پیر انگلیس بیان داشت: انگلیس هیچ وقت در حیات خود صفحه سفیدی برای نشان دادن حقوق بشر و خدمت به جامعه انسانی نداشته است.

 

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه تاریخ سیاسی انگلیس سراسر جنایت در عرصه نظامی تهاجم سخت و نرم است افزود: ایجاد مذاهب انحرافی و گروه‌های تروریستی، تفرقه و اختلاف در بین ادیان، خودبرتربینی در عرصه‌های حقوقی، شرکت‌ در کودتاها، تهدیدها و تحریم‌ها بخشی از سوابق و جنایات انگلیس است.

 

وی ادامه داد: انگلیس 4 بار به ایران حمله کرده و هر بار با مشت محکم مردم استان بوشهر شکست خورده است.

 

آیت‌الله صفایی بوشهری با بیان اینکه استان بوشهر هیچ گاه کینه خود را از انگلیس فراموش نمی‌کند افزود: هنوز پیکر زخم‌خورده این استان از خنجر استعمار انگلیس موجود است و اکنون این کشور ارتجاعی‌ترین سیستم سیاسی دنیا را دارد و در بین مردم آزادیخواه جهان هم بی‌آبرو است.

 

امام جمعه بوشهر بیان کرد: انگلیس کشوری بود که در مذاکرات هسته‌ای مانع پیشرفت مذاکرات شد؛ و همکار و مؤسس رژیم صهیونیستی، گروهک تروریستی داعش، وهابیت و بهائیت است.

 

خطیب جمعه بوشهر با اشاره به سفر وزیر خارجه انگلیس به سرزمین‌های اشغالی پس از سفر به ایران گفت:‌ ایران هیچگاه رژیم صهیونیستی را قبول نخواهد داشت و هیچ کشوری هم نباید برای ایران شرط بگذارد؛ گروه 1+5 در دوران دفاع مقدس علیه ایران جنایت‌های زیادی کردند و اکنون ما باید برای آنان شرط بگذاریم، چراکه آنها به ما نیاز دارند.

 

آیت‌الله صفایی بوشهری با بیان اینکه استان بوشهر هیچگاه جنایت های انگلیس را نخواهد بخشید، گفت: اگر مقام مسؤولی از انگلیس بخواهد به ایران یا بوشهر بیاید انگلیس‌ باید در بالاترین سطح سیاسی از ایران و مردم بوشهر عذرخواهی کند.

 

وی یادآور شد: مردم استان بوشهر، انگلیس را به عنوان یک جنایتکار استعمارگر تاریخی می‌شناسند و این مُهری است که بر پیشانی انگلیس خورده است.

 

آیت‌الله صفایی بوشهری در پایان با قدردانی از برگزارکنندگان مراسم جشن زیر سایه خورشید، و با گرامیداشت سالروز تأسیس پدافند هوایی و قرارگاه خاتم‌الأنبیا نیروهای مسلح در حفظ حریم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، یاد و خاطره شهدای نیروهای مسلح را گرامی داشت./833/پ201/ب4

ارسال نظرات