۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۱
کد خبر: ۲۸۳۵۴۵
استاد حوزه علمیه مازندران:

رمز پویایی و بالندگی کشور در گرو تبعیت محض از ولایت فقیه است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران بر ضرورت تبعیت محض از ولایت تأکید کرد و با بیان این که رمز پویایی و بالندگی جامعه اسلامی در گرو تبعیت محض از مقام معظم رهبری است، گفت: تنها شعار ولایت مداری دادن کافی نیست، بلکه آحاد جامعه به ویژه مسؤولان باید در عمل نیز ولایت مداری خود را ثابت کنند.
استاد حوزه علميه محمود آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فریدونکنار، حجت‌الاسلام عبدالله احمدنژاد، استاد حوزه علمیه مازندران عصر امروز در مراسمی که به مناسبت میلاد با سعادت هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت در این شهرستان برگزار شد، گفت: جایگاه بلند امام رضا(ع) که مورد توجه شیعه و سنی است باید به جهان معرفی شود که متأسفانه از این ظرفیت به خوبی استفاده نکردیم.

 

وی افزود: باید به این اندوخته علمی برگردیم و براساس آن پایه های علمی را چیده و در زوایای مختلف علوم انسانی از آن بهره بگیریم.

 

حجت الاسلام احمدنژاد با اشاره به این که ما باید به آن اندوخته علمی که از امام داریم، بازگردیم که روایات بسیاری از آن حضرت بر جای مانده است، تأکید کرد: بحث‌های کلامی، حدیثی، قرآنی، اخلاقی، امامت و حتی مسائل طبی که از آن حضرت بر جای مانده مورد مطالعه و مداقه قرار گیرد.

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که هر کسی به هر کجایی که رسیده از عنایات امام رضا(ع) بوده است، اظهار داشت: عنایات و کرامات آن حضرت بسیار زیاد است که اگر اتصال به امام رئوف داشته باشیم توفیق عنایات حضرت را خواهیم یافت.

 

وی یادآور شد: از منظر امام رضا(ع) هیچ عملی با ارزش‌تر از نماز نیست، از این رو پیامبران، امامان و اولیای خدا حرمت نماز را به بهترین شکل ممکن حفظ می کردند و آن را با کیفیت بسیار عالی اقامه می کردند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که سیره علمی و عملی آن حضرت بهترین الگو برای جامعه اسلامی است، خاطرنشان کرد: باید سیره و روش آن امام همام در همه بخش های زندگی فردی و اجتماعی ما نهادینه شود.

 

حجت الاسلام احمدنژاد مهم ترین عامل مشکلات امروز جامعه را فاصله گرفتن از معارف اهل‌بیت(ع) دانست و تصریح کرد: اگر جامعه در همان مسیری که ائمه معصومین(ع) ترسیم کردند، حرکت کنند به حتم همان جامعه آرمانی مورد نظر ائمه را شاهد خواهیم بود.

 

وی با تأکید براین که پیروی از سیره اهل بیت(ع) نباید تنها در حد شعار باقی بماند، خاطرنشان کرد: اگر امروز جامعه ما در عرصه داخلی و خارجی از عزت و عظمتی برخوردار است به دلیل بهره گیری از معارف اهل بیت(ع) است.

 

استاد حوزه علمیه محمود آباد با بیان این که خوشبختانه به برکت انقلاب اسلامی احکام و ارزش های دینی در بسیاری از بخش های جامعه به خوبی نهادینه شده است، گفت: در ابتدای پیروزی انقلاب بسیاری دین را در امور اداره کشور ناکارآمد می دانستند، اما امروز شاهد هستیم ایران در سایه اسلام ناب به کشوری اثرگذار و الگو در جهان تبدیل شده است.

 

حجت الاسلام احمد نژاد، مهم ترین مشکل و دشمنی نظام سلطه با کشورمان، را بحث اسلامیت آن دانست و با بیان این که نظام سلطه همه تلاش خود را به کار گرفته تا اسلام ناب را تضعیف و اسلام آمریکایی را جایگزین آن کند، بیان داشت: اما در سایه هدایت های عالمانه و حکمیانه مقام معظم رهبری ایران اسلامی پرچم دار ترویج اسلام ناب در دنیا است.

 

وی با بیان این که دشمنی ها علیه ملت ایران پایان نخواهد یافت، گفت: دشمنی نظام سلطه علیه کشورمان هر روز به شیوه ای دیگر دنبال می شود و این مسأله بر ضرورت هوشیاری و بصیرت ملت ایران می افزاید.

 

استاد حوزه علمیه مازندران بر ضرورت تبعیت محض از ولایت تأکید کرد و با بیان این که رمز پویایی و بالندگی جامعه اسلامی در گرو تبعیت محض از مقام معظم رهبری است، خاطرنشان کرد: تنها شعار ولایت مداری دادن کافی نیست، بلکه آحاد جامعه به ویژه مسؤولان باید در عمل نیز ولایت مداری خود را ثابت کنند./950/پ202/ح

ارسال نظرات