۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۲۸۱۶۴۸
امام جمعه میانه:

اختلافات منطقه‌ای ریشه‌ای استکباری دارند

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام حامدی وحدت و انسجام مسلمانان را سبب قوت آن‌ها دانست و گفت: اختلافات مذهبی از یک انگیزه سیاسی حکایت داشته و در خارج از مرزهای کشورهای اسلامی ریشه دارد و هدف آن تأمین امنیت رژیم صهیونیستی از سوی استکبار است.
حجت الاسلام حامدي

حجت الاسلام محمدرضا حامدی، امام جمعه میانه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به بیانات اخیر رهبر انقلاب، گفت: مقام معظم رهبری در این بیانات بر یکی از بزرگ‌ترین مشکلات جهان اسلام یعنی اختلاف افکنی‌های مذهبی در منطقه، اشاره کردند.

 

وی افزود: بیانات ایشان بازتاب گسترده رسانه‌ای در جهان و شبکه های مختلف داشته است، به طوری که بار دیگر شاهد برملا شدن نقشه های شوم و خبیثانه جبهه استکباری علیه مسلمانان منطقه و کشورهای اسلامی هستیم.

 

امام جمعه میانه اختلاف افکنی و تشتت در میان اقوام و مذاهب مختلف را حربه قدیمی پیر استعمار، انگلستان عنوان کرد و ادامه داد: استکبار برای رسیدن با اهداف زیاده‌خواهانه خود و سلطه بر کشورهای منطقه بر اختلافات مذهبی دامن می زند.

 

وی افزود: دشمن از این رهگذر تلاش دارد تا از دور دستی بر آتش داشته و جوامع اسلامی را به اضمحلال و ضعف گرایش دهد، سپس بر آن ها سلطه و حکومت پیدا کند، دشمن قصد دارد از طریق این حربه کشور های اسلامی را به کشور های بی خاصیت تبدیل کند.

 

حجت الاسلام حامدی این فرصت را نفس راحتی برای رژیم صهیونیستی دانست و تصریح کرد: ریشه اختلافات مذهبی در منطقه و دامن زدن بر آن ها در فراسوی مرزهای اسلامی جای دارد که دیگر هدف آن تأمین امنیت رژیم صهیونیستی است.

 

وی دین اسلام را دین اخوت، وحدت و برداری خواند و تأکید کرد: دین مبین اسلام بر وحدت و انسجام میان مسلمانان تأکید دارد و از نزاع منع و کشمکش میان امت پیامبر منع می‌کند و حل مسائل میان جوامع اسلامی را در رجوع به قرآن و پیامبر الهی مطرح دارد.

 

مدیر کل مدارک حوزه های علمیه کشور با تشریح مشترکات مسلمانان خاطرنشان کرد: با وجود مشترکات فراوان در میان مسلمانان اختلافات موجود نشان از یک اراده سیاسی در پشت پرده این جریانات دارد.

 

وی افزود: مسلمانان سالیان دراز در کنار یکدیگر و در پای درس بزرگان یکدیگر نشسته‌اند اما از زمانی که رد پای پیر استعمار و دیگر کشور های استعماری در منطقه مشاهده شد، دامن زدن بر این اختلافات آغاز شد و مسلمانان را به ضعف سوق داد./854/ت302/ح

ارسال نظرات