۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۵
کد خبر: ۲۸۱۲۶۹
استاندار زنجان:

آزادگان خاطرات شفاهی خود را مکتوب کنند

خبرگزاری رسا ـ استاندار زنجان با اشاره به ضرورت حفظ و انتقال خاطرات آزادگان به آیندگان گفت: بنده از آزادگان عزیز درخواست دارم تا خاطرات شفاهی خود را به صورت مکتوب درآورده و ارائه کنند تا استفاده بیشتری از آنها صورت گیرد.
استاندار زنجان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، مجید انصاری، استاندار زنجان، امروز در همایش بزرگ گرامیداشت و تجلیل از آزادگان و ایثارگران استان زنجان، با اشاره به افتخار آفرینی های آزادگان در دوران اسارت گفت: آزادگان عزیز با افتخار مقاومت کرده و با این مقاومت و افتخار آفرینی خود، نام آزادگان را در تاریخ جاودانه کردند.

 

وی در ادامه با اشاره به این که باید به حقوق گروه آزادگان بیشتر توجه شود اظهار داشت: بنده معتقدم بین گروه های ایثارگری، آزادگان حق بیشتری نسبت به بقیه گروه ها دارا هستند، چرا که حقوق دیگر گروه های ایثارگری تا حدودی خوب ادا شده است اما آزادگان نسبت به بقیه گروه ها تاکنون از حقوق کمتری بهره مند بوده اند.

 

این مقام مسؤول در ادامه خاطرنشان کرد: این قشر از ایثارگران تولیدات هنری خوبی به جامعه ارائه داده اند اما کارهای هنری که برای آزادگان عزیز و در مورد آنها ساخته شده نسبت به گروه های ایثارگری دیگر، کمتر است و آن چند مورد کوتاه هم مربوط می شود به دوره های اول حضور آنها در کشور که با توجه به برخی نقل های شفاهی ساخته شده است.

 

استاندار زنجان در ادامه با اشاره به ضرورت حفظ و انتقال خاطرات آزادگان به نسل های آینده تأکید کرد: بنده از آزادگان عزیز درخواست دارم که خاطرات شفاهی خود را به صورت مکتوب درآورده و ارائه کنند تا از آنها بیشتر استفاده شود.

 

این مقام مسؤول در پایان اظهار داشت: البته ناگفته نماند که گروه آزادگان نسبت به دیگر گروه های ایثارگران به سبب توانمندی های خودشان از برتری خاصی برخوردار هستند.

 

گفتنی است، در پایان این همایش، گروهی از خادمان بارگاه ملکوتی حضرت معصومه(س) در مراسم حضور یافته و پس از بوسیدن پرچم بارگاه این بانوی بزرگوار از سوی مسؤولان، به هر یک از آنها یک جلد قرآن کریم به رسم یادبود هدیه داده شد./949/پ202/ح

ارسال نظرات