۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۸
کد خبر: ۲۸۱۲۳۰

گزارش المیادین از تحویل تسلیحات پیشرفته روسی به دمشق

خبرگزاری رسا ـ شبکه المیادین در گزارشی با اشاره به تحویل تسلیحات پیشرفته و جنگنده‌های میگ ۳۱ از سوی روسیه به دمشق این اقدام مسکو در شرایط جدید و با توجه به حجم توطئه‌ها علیه این کشور را حاوی پیام‌های دانسته است.
تسليحات پيشرفته روسي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شبکه المیادین در گزارشی با عنوان "پیام روسیه در تجهیز سوریه به جنگنده‌های میگ 31 و موشک های کورنت5" آورده است: ادامه تجهیز سوریه از سوی روسیه و تحویل جنگنده‌های میگ 31 و موشک‌های پیشرفته کورنت که در راستای تجهیز تسلیحاتی از حدود 3 سال قبل میان دو کشور صورت می‌گیرد، پیام‌هایی دارد.

 

تحویل جنگنده های میگ 31 پیشرفته به دمشق نشان دهنده ادامه حمایت روس ها از رهبری سوریه و پیام آشکار از جانب روسیه برای کسانی است که پیگیر پرونده سوریه در سراسر دنیا هستند. این حمایت‌ها پس از آن صورت می‌گیرد که گمانه‌زنی‌هایی درباره تغییر موضع روسیه مطرح شده بود وحتی بحث به اینجا رسیده بود که مسکو از همپیمانان خود بشار اسد به نفع منافع خود با آمریکا و دیگر کشورها صرف نظر می‌کند.

 

این گمانه‌زنی با موضع گیری عادل الجبیر وزیر خارجه سعودی ها در مسکو مبنی بر مخالفت سرسختانه با بشار اسد و عدم واکنش مسکو در آن زمان و نیز میزبانی روسیه از مخالفان سوری به عنوان مقدمه ای برای برگزاری نشست جدید در مسکو، قوی شده بود.

 

این اولین باری نیست که روسیه به همپیمان خود در سوریه سلاح می‌دهد اما زمان تحویل جنگنده‌های میگ 31 قابل تامل است. روسیه یکی از شاهکارهای صنایع استراتژیک در روسیه را به دمشق تحویل می‌دهد. جنگنده های میگ 31 قابلیت عملیات در ارتفاعات بالا در طول شبانه روز و در شرایط سخت آب وهوایی و با وجود پارازیت های فراوان هستند.

 

هم اکنون دمشق امکان تقویت فعالیت نیروی هوایی خود به ویژه در زمینه عملیات در شب را دارد به ویژه که جنگنده‌های میگ قادرند چهار هدف را در آن واحد هدف قرار دهند. این جنگنده‌ها از نمونه‌های مشابه خود در دنیا متمایز هستند و می‌توانند در محدوده جغرافیایی گسترده فعالیت کنند و سیطره پروازی قوی داشته باشند. رادرها و موشک‌های آن برد قوی دارند.

 

المیادین گزارش داد: این سئوالات و نتیجه گیری‌هایی درباره ابعاد پیام روسیه مشخص می‌کند به ویژه که از منطقه حائل که ترکیه به دنبال برپایی آن در داخل سوریه است سخن گفته می‌شود./982/ب101/د

ارسال نظرات