۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۳
کد خبر: ۲۸۱۰۳۳
معاون مرکز فضای مجازی بسیج کشور:

اینترنت ایران در صدر ناامن‌ترین اینترنت‌های دنیا است

خبرگزاری رسا ـ معاون مرکز فضای مجازی بسیج کشور با بیان این‌که یکی از ویژگی‌های اینترنت خوب امنیت آن است، گفت: این در حالی است که اینترنت ایران در صدر ناامن‌ترین اینترنت‌های دنیا قرار دارد و چهارمین ویژگی نیز ارزان بودن اینترنت است که بر اساس آمار قیمت اینترنت ایران بیش از 2 هزار برابر قیمت‌های جهانی است.
مومني نسب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،   معاون مرکز فضای مجازی بسیج  عصر یکشنبه 25 مرداد ماه در مراسم هفتگی که در هیأت انصار حزب الله برگزار شد با بیان اینکه فضای مجازی بعد دیگری از زندگی واقعی افراد است، گفت: این بعد از زندگی به حدی جدی شده است که حتی خود غربی‌ها می‌گویند فضای مجازی زندگی دوم انسان است، ما نیز همه زندگی واقعی خودمان را در آن بازتعریف کرده‌ایم.


معاون مرکز فضای مجازی بسیج کشور در ادامه با اشاره به تشکیل شورای عالی فضای مجازی به دستور مقام معظم رهبری، گفت: بحث فضای مجازی به حدی برای ما جدی بوده است که مقام معظم رهبری اکثر دستگاه‌های مهم کشور را به عضویت این شورا در آورده‌اند.


مؤمنی‌نسب در بخش دیگری از صحبت‌های خود فضای مجازی را عرصه جنگ نرم عنوان و بیان کرد: عرصه نبرد در جنگ نرم خانواده است، زمانی که در خانواده پدر، مادر و یا فرزند زمانی از طول روز را از طریق شبکه‌ها و فضای مجازی می‌گذراند نشان می‌دهد که آن افراد درگیر جنگ نرم شده‌اند.

 

معاون مرکز فضای مجازی بسیج کشور در ادامه ابزارهای فضای مجازی را بسیار زیاد عنوان کرد و گفت: بازی‌های رایانه‌ای، بازی‌های تلفن همراه، شبکه‌های اجتماعی و بسیاری ابزارهای دیگر وجود دارد که به کمک فضای مجازی آمده است تا راه ورود به خانواده‌ها را پیدا کند، این در حالی است که در بسیاری از کشورها و حتی در غرب بسیاری از این وسایل و این بازی‌های دارای محدودیت‌های زیادی است

 

وی همچنین با بیان اینکه اینترنت مطلوب باید چهار ویژگی داشته باشد، اظهار کرد: اولین ویژگی این است که اینترنت باید سالم باشد، در حالی که اینترنت فعلی کثیف است، ویژگی دوم اینترنت مطلوب تند بودن آن است در حالی که اینترنت فعلی کند است، سومین ویژگی نیز به امنیت اینترنت مربوط می‌شود در حالی که اینترنت ایران در صدر ناامن‌ترین اینترنت‌های دنیا قرار دارد و چهارمین ویژگی نیز ارزان بودن اینترنت است که بر اساس آمار قیمت اینترنت ایران بیش از 2000 برابر قیمت‌های جهانی است.

 

معاون مرکز فضای مجازی بسیج کشورافزود: یکی دیگر از دلایل شکل نگرفتن شبکه ملی اطلاعات این است که وزارت ارتباطات از همین بازار میلیاردها تومان درآمد دارد. به اعتقاد من باید این مطالبه به صورت جدی از سوی مردم دنبال شود چرا که راه‌اندازی این شبکه کمتر از یک سال نیز زمان نیاز ندارد.

 

معاون فناوری و اطلاعات مرکز فضای مجازی بسیج بر توجه سیاست‌های کلی برنامه پنجم توسعه مبنی بر لزوم وجود پیوست فرهنگی برای هر کالایی که وارد کشور می‌شود، اظهار داشت: مقام معظم رهبری ۴۰دستور در زمینه فضای مجازی صادرکردند ولی تاکنون روی زمین مانده است.

 

مومنی‌نسب در بخش دیگری از صحبت‌های خود در این مراسم با اشاره به آسیب‌های روانی، فکری و فرهنگی فضای مجازی و اینترنت گفت: فضای مجازی در سه مرحله تسخیر افکار و اذهان، تسخیر دل و تغییر رفتار، این آسیب‌ها را ایجاد می‌کند.

 

وی در ادامه با طرح این سؤال که خانواده‌ها در برابر این حجم وسیع از آسیب‌ها باید چگونه عمل کنند، گفت: باید قبل از هر چیز از خانواده‌ها بخواهیم که نسبت به این موضوع اطلاعات و آگاهی پیدا کنند، البته دولت حق ندارد که مردم را در این عرصه تنها بگذارد چرا که خانواده‌ها نمی‌توانند به تنهایی هزاران هزار نرم افزار را مورد آسیب‌شناسی قرار دهند تا نمونه بهتر را مورد استفاده قرار دهند.

 

وی با تأکید بر اینکه بیش از 2200 سوژه در فضای مجازی تعریف شده است که تاکنون به هیچ وجه به آن پرداخته نشده است، تصریح کرد: همین نپرداختن سبب به وجود آمدن آسیب‌های جدی شده است.

 

مؤمنی‌نسب  در پایان خاطرنشان کرد: شکل‌گیری شبکه ملی اطلاعات، قانون، سازمان، نیرو، بودجه و زیر ساخت می‌خواست که همه اینها در حال حاضر فراهم شده است، اما چرا شبکه ملی اطلاعات شکل نمی‌گیرد. به اعتقاد من چون مطالبه‌ای در این زمینه از سوی مردم وجود ندارد این شبکه شکل نمی‌گیرد./817/پ202/ح

ارسال نظرات