۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۸
کد خبر: ۲۸۰۵۴۹
در میزگردی با عنوان ازدواج آسان مطرح شد؛

حضرت فاطمه الگوی زنان مسلمان/ مادر بودن رسالت اصلی زن در دنیا است

خبرگزاری رسا ـ در همایش «مهربانو» که به مناسبت ولادت با سعادت کریمه اهل بیت(ع)، حضرت معصومه(س) و هفته کرامت در تهران برگزار شد، بانوان موفق در عرصه زندگی طی میزگردی با تأکید بر ساده زیستی، مادر بودن را مهم ترین رسالت زن در دنیا دانستند و حضرت فاطمه(س) را الگوی خود در زندگی معرفی کردند.
مادر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش «مهربانو» به مناسبت ولادت با سعادت کریمه اهل بیت(ع) حضرت معصومه(س) و هفته کرامت با محوریت «زندگی بانشاط و ازدواج آسان» بعدازظهر جمعه 23 مرداد ماه در مسجد بقیة الله(عج) تهران برگزار شد و در این مراسم نسرین اخلاقی پژوهشگر قرآن کریم، مارا دولدر از فرانسه، کارل استیمن از آمریکا و صالحه ساعدی و اسماء جهانی از ایران به بیان دیدگاه های خود در رابطه با ازدواج آسان پرداختند.

 

در این مراسم صالحه ساعدی که همسر یک تازه مسلمان سوئدی است با اشاره به چگونگی ازدواج خود با یک سوئدی که تازه به دین مبین اسلام مشرف شده است، گفت: در سفری که به قم و زیارت بارگاه حضرت معصومه(س) داشتم در نامه ای از خدا خواستم که همسر آینده من یک تازه مسلمان باشد که با توسل به خدا  و اهل بیت(ع) در خواستم اجابت شد.

 

 در ادامه این میزگرد خانم کارل استیمن از آمریکا که همسر ایرانی مسلمان است در رابطه با نحوه تشرف خود به دین مبین اسلام گفت: مادر من یک کاتولیک مسیحی بود و من در سن 11 سالگی مادرم را از دست دادم.

 

وی افزود: من از همان زمان به خدا اعتقاد داشتم و در کلیسا هم دعا می خواندم تا این که لطف خدا شامل حال من شد و مسلمان شدم.

 

خانم استیمن گفت: من در دوران دانشجویی با مسلمان ها آشنا شدم و در مباحث آن ها شرکت می کردم و به کلاس های مذهبی و تفسیر قرآن می رفتم تا این که به اسلام مشرف شدم و بعد از آن با همسرم ازدواج کردم.

 

وی در رابطه با احساس خود از این که به دین اسلام مشرف شده است، اظهار داشت: از این بابت خدا را شاکر هستم و هیچ وقت پشیمان نشدم.

 

خانم استیمن که با گذشت سی سال از ازدواج خود صاحب پنج فرزند است، گفت: با وجود این که در ایران تنها بودم و خواهر و مادری نداشتم این پنج فرزند را بزرگ کردم.

 

اهمیت تربیت دینی فرزندان

وی در رابطه با مزایای تعداد فرزند، افزود: تعداد فرزندان مهم نیست و مهم این است که به تربیت دینی فرزندان اهمیت داده شود.

 

در ادامه این میزگرد خانم مارا دولدر از فرانسه در رابطه با نحوه آشنایی خود با دین مبین اسلام، گفت: من هم از خانواده‌ای کاتولیک بودم و در همان زمان سؤال هایی به ذهنم می رسید که پاسخ درستی به آن داده نمی شد و یکی از این موارد بحث تثلیث بود که مسیحیان به آن معتقد هستند.

 

وی مجرد ماندن کشیش ها و خواهران راهبه را یکی دیگر از سؤالات بدون پاسخ خود دانست و اظهار داشت: مراسم روزهای یکشنبه در کلیسا با خرافات همراه بود و جواب درستی به پاسخ ها داده نمی شد.

 

خانم دولدر افزود: در دانشگاه با مسلمان ها آشنا شدم و با کنجکاوی در جلسات آنها شرکت کردم و به پاسخ های منطقی دست یافتم و بعد مسلمان شدم.

 

آشنایی با اندیشه های امام خمینی(ره)

وی در ادامه به نحوه ازدواج خود با یک مسلمان ایرانی پرداخت و عنوان کرد: در پاریس با امام خمینی(ره) و ایدئولوژی های ایشان آشنا شدم و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال 57 به ایران آمدم.

 

خانم دولدر با بیان این که با راه و روش زندگی ائمه اطهار (ع) با شیعه آشنا شدم، گفت: دین اسلام دین کاملی است و یک پله از دین مسیحیت بالاتر است، چرا که دین اسلام سایر ادیان الهی و پیامبران الهی از جمله دین یهود و مسیحیت را می پذیرد.

 

وی در ادامه صحبت های خود افزود: خدا را از این بابت که مسلمان هستم، شکر می کنم و این را یک امداد الهی می دانم.

 

ضرورت افزایش تعداد فرزندان

خانم دولدر با بیان این که چهار فرزند دارد، گفت: خدا روزی بچه ها را می دهد و مشکل جامعه امروز کم شدن تعداد فرزندان است و در این رابطه مقام معظم رهبری و علمای شیعه هشدارهایی را داده اند.

 

خانم اسماء جهانی که با ازدواج ساده ای زندگی  مشترک خود را شروع کرده است، در ادامه این میزگرد، گفت: من بسیاری از آیتم های غیر ضرروری برای ازدواج را حذف کردم، چرا که وعده خدا ایمان داشتم.

 

 لزوم فرهنگ سازی ازدواج آسان

وی با انتقاد از این که مادیات به تنهایی خوشبختی نمی آورد، تصریح کرد: امیدوار هستم فرهنگ ازدواج آسان در جامعه ما حاکم شود.

 

 خانم جهانی با بیان این که در سالی که هم زمان با سال اصلاح الگوی مصرف بوده است، ازدواج کرده است، بیان کرد: برای همین از وسایل غیر ضرروری برای شروع زندگی پرهیز کردم.

 

وی که داری یک فرزند دوساله است، گفت: از زندگی خود راضی هستم و امیدوار هستم که فرهنگ ازدواج آسان برای مردم جا بیفتد.

 

در ادامه این میزگرد خانم نسرین خالقی، پژوهشگر قرآن کریم گفت: دعا در قلب مؤمن مورد قبول خدا است و علم و دانش به تنهایی خوشبختی نمی آورد.

 

حضرت فاطمه(س) الگوی زن مسلمان

وی با تأکید بر این که الگوی ما در زندگی، حضرت زهرا(س) و امیرمؤمنان حضرت علی(ع) باید باشد، عنوان کرد: حضرت فاطمه(س) داری ساده ترین جهاز بود.

 

پژوهشگر قرآن کریم با بیان این که بعد از ازدواج با ساده ترین وسایل، زندگی خود را آغاز کرده است، بیان کرد: طبق فرمایشات دین اسلام زن دارای مهریه است و می تواند با آن برای شروع زندگی جهاز تأمین کند.

 

مادر بودن رسالت اصلی زن

خانم خالقی که مادر سه فرزند است در پایان صحبت های خود اظهار داشت: مادر شدن اصلی ترین مأموریت و رسالت یک زن در دنیا است./818/پ201/ح

ارسال نظرات